5

بانک‌ها با سپرده‌های مردم آذربایجان‌شرقی در تهران بنگاه‌داری می‌کنند

  • کد خبر : 58834
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
بانک‌ها با سپرده‌های مردم آذربایجان‌شرقی در تهران بنگاه‌داری می‌کنند
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌های خصوصی به چه حقی از سپرده‌های مردم استان‌های مختلف بهره مند می‌شوند و در ازای ارائه تسهیلات به همان مردم و تولیدکنندگان استانی در تهران اقدام به بنگاه‌داری می‌کنید.

به گزارش تبریزمن، روح الله متفکرآزاد امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد : قوانین خوب اگر درست اجرا شود خروجی موثر برزندگی مردم دارد، چگونه می شود نهضت ملی مسکن را اجرا کرد و فقط با ۴ چک ۴۰ میلیونی و پرداخت اقساط تسهیلات بانکی که قرار بود صاحب خانه شود، از او بخواهیم میلیون ها و صدها میلیون دیگر بپردازد، این شدنی نیست، تسهیلات کامل‌تر در بلند مدت می‌خواهد.

وی افزود: قرار بود تسهیلات تکمیلی و خرد برای فرزندآوری، مسکن و ازدواج آن هم با آسان سازی ضوابط اعطا شود، چگونه باور کنیم که امکان ندارد در حالی که برخلاف بخشنامه‌هایتان در حال بنگاه‌داری آن هم در استان‌های برخوردار و مرکز کشور هستید، به چه حقی از سپرده‌های مردم استان های مختلف بهره مندمی‌شوید و در ازای ارائه تسهیلات به همان مردم و تولیدکنندگان استانی در تهران اقدام به بنگاه‌داری می‌کنید.

متفکرآزاد گفت: بنده به بانک‌های خصوصی که در استان من ۲۲ درصد سپرده ها را در اختیار دارند و فقط ۲ درصد تسهیلات را  به عهده می‌گیرند، هشدار می‌دهم.

وی اضافه کرد: با وجود نکات ارزشمند موجود در لایحه تقدیمی دولت در باره برنامه هفتم، عدم توجه به حوزه دانش بنیان، عدم توجه کافی به بازنشستگان و بی‌مهری به آنان، انتزاعی بودن برخی احکام و مثال هایی از آین دست ما را نگران کرده است،که مبادا دست فرمان لیبرال مسلکی در بدنه کارشناسی دولت، وجود و رسوخ داشته باشد.

این نماینده مردم خطاب به همکاران خود در کمیسیون تلفیق گفت: ما خروجی زحمات شما را رصد می کنیم، در استان من معضل  اصلی پیشگیری از توسعه و پیشرفت و کمبود برق است، ما در آوردن سرمایه گذار مشکل نداریم، اما ۷ موافقتنامه در بین شهرک‌های صنعتی و وزارت نیرو برای تامین ۷ پست برق انجام شده است تا اتمام سال نیاز به اجرای ۳ پست در این زمینه داریم، در غیر این صورت سرمایه ‌ذاری مختل خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.