4

آغاز هجمه‌های جریانات خاص علیه شورای نگهبان

  • کد خبر : 58966
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
آغاز هجمه‌های جریانات خاص علیه شورای نگهبان
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی به چهار راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در مورد انتخابات اشاره کرد و گفت: جریانات خاص با اهداف مشخص و خاص از مدت‌ها قبل شروع به حرف زدن علیه شورای نگهبان کردند.

به گزارش تبریزمن، صمد عزیزی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل نهاد شورای نگهبان است؛ حضرت امام رحمت‌الله و مقام معظم رهبری شورای نگهبان را نماد دین و ملت، مایه اطمینان و نبض نظام اسلامی دانستند.

شورای نگهبان تضمین‌کننده ارزش و اصول انقلاب است

وی با بیان اینکه شورای نگهبان حساس‌ترین دستگاه قانونی کشور است، گفت: مرکز اساسی و حیاتی، حافظ هویت نظام، تضمین‌کننده ارزش و اصول انقلاب است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، بود و نبود شورای نگهبان به منزله بود و نبود انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اساسی اداره امور کشور باید متکی به آرای مردم و براساس قانون باشد؛ حضرت امام رحمت‌الله از برکات انقلاب به سرنگونی رژیم سلطنتی اشاره کرده که به جای آن یک حکومت متکی به آرای مردمی آمده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی با اشاره بر اینکه تشخیص اینکه قوانین براساس دین اسلامی است یا نه جزء وظایف فقهای شورای نگهبان است، یادآور شد: اداره امور کشور به اتکای آرای عمومی ذکر شده است که این سازوکار انتخابات است.

انتخابات شوراهای شهر و روستا  تحت نظر شورای نگهبان نیست

وی ادامه داد: شورای نگهبان به انتخابات برگزار شده نظارت می‌کند به‌طوریکه غیر از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و‌ روستا تمام انتخابات زیر نظر شورای نگهبان است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی‌ها به ما مراجعه کردند و گلایه از انتخابات شورا دارند، پاسخ داد: این انتخابات تحت نظر شورای نگهبان نیست و ما دستمان بسته است.

وی متذکر شد: مهم‌ترین هدف از تشکیل شورای نگهبان صیانت از موازین اسلامی است؛ انقلابی که علیه رژیم طاغوت شکل گرفت، هدف داشت تا احکام اسلام در این کشور حاکم شود و برای تضمین این منظور طبق قانون اساسی باید شورای نگهبان به مصوبات مجلس نظارت کند.

 مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان صیانت از اسلامیت نظام است

عزیزی افزود: مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان صیانت از اسلامیت نظام، تضمین برای اسلامی ماندن نظام است؛ مصوبات مجلس و هیات دولت و تمام مصوبات مقرر قانونی بابد تحت نظارت فقهای شورای نگهبان باشد.

وی تصریح کرد: هدف دوم از تشکیل شورای نگهبان صیانت از قانون اساسی است؛ قانون اساسی ام‌القوانین، میثاق ملی است و در راس تمام هنجارهای حقوقی کشور قرار دارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی بیان داشت: برای اینکه صیانت از اصول قانون اساسی شود، شورای نگهبان وظیفه دارد تا مصوبات مجلس از جهت عدم مغایرت با اصول قانون اساسی بررسی کند و اظهار نظر کند از این‌رو مجلس شورای اسلامی باید همه مصوبات خود را به شورای نگهبان ارسال کند.

وی گفت: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد قوانین کشور اصول قانون اساسی را نقض کند.

عزیزی، صیانت و پاسداری از حقوق و مردم در انتخابات وظیفه دیگر شورای نگهبان برشمرد و گفت: نظام اسلامی نظام مردم‌سالاری است و این موضوع در این نظام تشریفاتی و تبلیغاتی نیست و نظام اسلامی براساس احکام شریعت به رای مردم احترام قائل است، از این‌رو رای مردم در اداره امور کشور تاثیرگذار است.

وی توضیح داد: ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، نمایندگان مجلس همه با رای مردم انتخاب می‌شوند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه حقوق مردم در انتخابات ضایع نشود، شورای نگهبان به انتخابات نظارت می‌کند، ادامه داد: رای مردم امانت در دست نظام اسلامی اس که توسط شورای نگهبان صیانت می‌شود، نظارت شورای نگهبان یک نظارت عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه در چهل و‌ پنج سال عملکرد شورای نگهبان گواه ایجاد یک اطمینان در بین مردم نسبت به شورای نگهبان است، اذعان داشت: برخی‌ها دلشان نمی‌خواهد این اعتماد در جامعه جلوه‌گری کند یا انتخابات در تراز انقلاب اسلامی باشد.

عزیزی خاطرنشان کرد: جریانات خاص با اهداف خاص از مدت‌ها قبل شروع به حرف زدن علیه شورای نگهبان کردند البته این هجمه‌ها تازگی ندارد و پیش از این نیز در بسیاری از موارد از جانب این جریان مطرح شده و پس از این هم مطرح خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی به چهار راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در مورد انتخابات اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان به عنوان دستگاه ناظر بر انتخابات تمام تلاش خود را کرده است تا در انتخابات آتی نظارت قانونی و مورد انتظار رهبر معظم انقلاب و ملت شریف را نشان دهد از این‌رو اطمینان داده می‌شود که مثل انتخابات‌های دوره‌های قبل نظارت قانونی بر انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال و اجرا می‌شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه اصول حاکم بر نظارت شورای نگهبان در چند اصل است، ابراز کرد: اطاعت از قانون،  استقلال و بی‌طرفی جزء این اصول است که باید رعایت شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.