9

برافراشتن بلندترین عَلَم عزای حسینی کشور در مراغه

  • کد خبر : 59003
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
برافراشتن بلندترین عَلَم عزای حسینی کشور در مراغه
عزاداران حسینی در مراغه طبق سنت قدیمی در سومین روز از ماه محرم با برافراشتن عَلَم چهل متری با علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس همنوا شدند.

به گزارش تبریزمن، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در این باره به خبرنگاران اظهار کرد: مردم طبق سنتی قدیمی در سومین روز محرم به یاد ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا آیین علم بندی برگزار و آیین‌های عزداری محرم را آغاز می‌کنند.

حجت الاسلام جعفری افزود: این مراسم همه ساله با شکوه خاصی در تمام محلات شهر مراغه در جوار مساجد، تکیه‌ها و حسینیه‌های به یاد علمدار کربلا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با شکوه‌ترین مراسم علم بندی در مراغه و آذربایجان شرقی در محله دروازه این شهر که از محله‌های قدیمی است برگزار می‌شود. بلندی علم محله دروازه مراغه بیش از ۴۰ متر است.

به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه ، عاشقان و دلدادگان سالار شهیدان علاوه از مراغه از شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی و غربی در میدان امام حسین علیه السلام این شهر گردهم می‌آیند و با برافراشتن علم عزای حسینی عزاداری دهه محرم را در این شهر آغاز می‌کنند.

در این روز علاوه بر محله دروازه علم عزاداری در ۳۰ محله و روستا‌های مراغه به یاد شهدای کربلا برافراشته می‌شود تا اربعین حسینی به نشانه عزاداربودن مردم این شهر در عزای شهدای کربلا در اهتزاز است.

مراسم علم بندی در مراغه قدمتی بیشتر از ۳۰۰ سال داردو  در این روز عزاداران حسینی از مناطق مختلف استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در این عزاداری حاضر می‌شوند.

آئین علم بندی مراغه به عنوان یکی از مراسم مذهبی و سنتی این شهر در تاریخ  پنجم دی ماه سال ۹۰ با شماره ۳۸۹ در فهرست آثار ناملموس معنوی کشور به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.