3

دشمنان به دنبال تخریب ایرانیت و اسلامیت جمهوری اسلامی ایران هستند

  • کد خبر : 59014
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
دشمنان به دنبال تخریب ایرانیت و اسلامیت جمهوری اسلامی ایران هستند
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دشمنان خبیث ملیت ایرانی را در مقابل اسلامیت قرار داده‌اند و برخی افراد نادان نیز به آن دامن می‌زنند.

به گزارش تبریزمن، عابدین خرّم امروز در دیدار رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور با وی، اظهار کرد: دشمنان و این دوستان طوری مطرح می‌کنند که بعد از انقلاب اسلامی، اسلامیت در ایران آنچنان پررنگ شده که ملیت و تعصبات، پرچم و شعار ملی وجود ندارد و این موضوع تحریف تاریخی است که باید از چهره انقلاب اسلامی زدوده شود.

وی افزود: امام راحل، انقلاب اسلامی را با نگاه نوین اسلامی و ارزش دادن به اهمیت به جایگاه ملیت ایجاد کرد به‌طوریکه اوج آن در دوران دفاع مقدس دیده شد و شهدای زرتشتی و اهل سنت نمونه‌هایی از ملیت‌گرایی انقلاب اسلامی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امام راحل نگاه جدیدی را در تاریخ ایران اسلامی آفرید، گفت: محققان و دانشگاهیان باید در این موضوعات مطالعه کرده و این مسائل را به مردم بیان کنند.

خرم ادامه داد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند ایرانیت و اسلامیت جمهوری اسلامی ایران را تخریب کنند و توطئه‌هایی پشت این قضیه وجود دارد و آنها می‌خواهند با این کار ما را مشغول کنند و نمی‌خواهند چهره زیبایی از انقلاب به دنیا معرفی شود.

وی با بیان اینکه مرکز ایران شناسی می‌تواند در شناساندن جایگاه اصلی جمهوری اسلامی در جهان اسلام و دنیا نقش ایفا کند، یادآور شد: این‌گونه مراکز اگر درست و دقیق تقویت شود، می‌توانند همه شبهات را از بین ببرند و جمهوری اسلامی را به خوبی به دنیا بشناسانند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام آمادگی برای حمایت از شعبه ایران‌شناسی در استان تصریح کرد: در دولت سیزدهم مراکز تحقیقاتی و علمی باید هویت‌بخشی شده و جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کنند و در خصوص تاریخ و تمدن ایران اسلامی و آذربایجان مطالعه و تحقیق کنند و آنها را به جهانیان بشناسانند.

خرّم با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص آذربایجان و تبریز مبنی بر اینکه « پرچم آزادی ایرانی‌ها دست تبریزی‌هاست»، « پرچم اتحاد ایرانی‌ها دست آذربایجانی‌هاست» و « روایت ایران بدون روایت آذربایجان ناقص است» متذکر شد: این تعابیر و جملات حاکی از اهمیت این منطقه و جایگاه آن در تاریخ و تمدن این کشور است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.