5

جهادآبرسانی به ۲۳۳ روستای آذربایجان شرقی آغاز می شود

  • کد خبر : 59088
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۲۹
جهادآبرسانی به ۲۳۳ روستای آذربایجان شرقی آغاز می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: فاز دو پروژه جهاد آبرسانی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان طی هفته‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گزارش تبریزمن، محمد خانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی آلمالو شهرستان هشترود با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال تا آخر شهریورماه امسال به اتمام خواهد رسید، اظهار کرد: این مجتمع شامل حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه با ظرفیت ۴۰ لیتر برثانیه، احداث ۴۳ باب مخزن با حجم ۷۰۰۰ هزار متر مکعب، احداث ۱ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰ لیتر بر ثانیه و اجرای ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال و ۳۸ کیلومتر شبکه توزیع آب می باشد.

مدیرعامل آبفای استان  افزود: مجتمع آبرسانی آلمالو شهرستان هشترود شامل ۴۵ روستا با تعداد ۲ هزار و ۱۴۲ خانوار و مجموع ۷ هزار و ۱۷۴ نفر جمعیت را تحت پوشش خواهد گرفت تا از آب شرب پایدار و سالم بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این مجتمع آبرسانی از سال ۱۳۸۸ در حال اجرا بود که به دلیل مشکلات اجتماعی سال ها راکد مانده بود که با شروع دولت مردمی سیزدهم با رفع موانع و مشکلات مجددا عملیات اجرایی شروع و در حال اتمام است.

خانی تصریح کرد: آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب فاز یک جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با حداکثر توان در حال اجرا است.

مدیرعامل آبفای استان تاکید کرد: با اتمام فاز نخست این طرح، حدود ۱۷۸روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار خواهند شد؛ هم‌چنین فاز دو جهاد آبرسانی نیز برای تامین آب پایدار ۲۳۳ روستای سطح استان به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی اظهار کرد: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا برای آبرسانی به ۱۷۸ روستا در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان با پیشرفت ۸۳ درصدی و بالاتر از میانگین کشوری در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: فاز دو پروژه جهاد آبرسانی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان طی هفته‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.

خانی افزود: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی در قالب سه مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، آلمالو شهرستان هشترود و فاز دو ستارخان شهرستان ورزقان شامل احداث تصفیه خانه آب شرب، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.