5

توسعه دیپلماسی شهری ایران با اندونزی

  • کد خبر : 59262
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
توسعه دیپلماسی شهری ایران با اندونزی
سفیر ایران در اندونزی توسعه دیپلماسی شهری ایران با کشور اندونزی گفت: تبریز یکی از شهرهای تاریخی، فرهنگی و دانشگاهی ایران است که می‌تواند دیپلماسی فعالی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

به گزارش تبریزمن، محمد بروجردی ظهر امروز امروز در دیدار با یعقوب هوشیار، شهردار تبریز اظهار کرد: حوزه گردشگری بستر مناسبی برای توسعه‌ همکاری های بین ایران و اندونزی می‌تواند باشد.

وی افزود: مردم اندونزی مسلمان بوده و علاقمند به گردشگری مذهبی و سلامت هستند که این موضوع می‌تواند سرفصل توسعه دیپلماسی شهری بین ایران و اندونزی باشد.

سفیر ایران در اندونزی خاطرنشان کرد: باندونگ، شهری تاریخی و فرهنگی و زادگاه جنبش غیرمتعهدها در اندونزی است که می‌تواند پس از بررسی اولیه برای خواهرخواندگی با تبریز معرفی شود.

وی اضافه کرد: کلانشهر تبریز، شهری پاک و زیبا است که این امر نشان از مدیریت شهری قوی آن دارد.

بروجردی با اشاره با سفر رئیس جمهور به کشور اندونزی نیز گفت: در سفر ریاست جمهور به کشور اندونزی ۱۱ سند مهم در حوزه‌ ارتباطات و دیگر حوزه‌ها تنظیم و امضا شد که مطابق آن مقرر شده حجم مبادلات تجاری با این کشور به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به توسعه دیپلماسی شهری ایران با کشور اندونزی عنوان کرد: تبریز یکی از شهرهای تاریخی، فرهنگی و دانشگاهی ایران است که می‌تواند دیپلماسی فعالی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

سفیر ایران در اندونزی یادآور شد: به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور اندونزی آماده هر گونه تعامل و همکاری و ایجاد ارتباط بین تبریز و شهرهای اندونزی هستیم.

وی ادامه داد: باید بررسی بیشتری روی شهرهای اندونزی داشته باشیم تا مناسب‌ترین آنها را برای خواهرخواندگی با تبریز معرفی کنیم.

بروجردی صنایع دانش‌بنیان را مهمترین حوزه‌ای دانست که می‌تواند حجم مبادلات بین دو کشور را افزایش دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.