6

مراجعه ۳۵ درصد افراد از متخصصان نامربوط به بیماری خود

  • کد خبر : 59244
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
مراجعه ۳۵ درصد افراد از متخصصان نامربوط به بیماری خود
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی به موضوع وضعیت سواد سلامت در استان گفت: کمبود پزشک خانواده در کشور احساس می‌شود، چرا که در حال حاضر عنوان 35 درصد افرادی که در خیابان 17 شهریور و پاستور و سایر خیابان‌ها از پزشکان متخصص نامربوط به بیماری خود مراجعه می‌کنند.

به گزارش تبریزمن، وحید مجیدی، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سه هزار و ۳۰۲ نفر زوج نابارور در استان نشان‌دار هستند که برای این زوجین سه بار در سال خدمات ارائه می‌شود که این میزان خدمات تا سقف ۵۰ میلیون تومان در تعهد بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه چیزی در حدود تقریبا نزدیک به ۶۰ قلم دارو و خدمات آزمایشگاه در تعهدات بیمه سلامت از بابت درمان زوجین نابارور اضافه شده است، ادامه داد: در خصوص میزان زوجین نابارور ما آمار دقیقی در دسترس نداریم و بیشتر در حوزه علوم پزشکی و معاونت درمان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یادآور شد: برای خدمات بستری ناباروری حدودا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و در مجموع در یک سال گذشته همه این زوجین بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان خدمات گرفته‌اند.

اصلی‌ترین چالش بیمه سلامت  

وی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین چالش بیمه سلامت  اطلاع‌رسانی ناکافی است، چراکه مردم خدمات حوزه سلامت را دقیق نمی‌دانند، افزود: برای مثال اگر فردی در که دچار بیماری دیابت است و در بیمه  نشان‌دار نشوند، باید برای هر آمپول چیزی در حدود  ۶۰۰ هزار تومان پول پرداخت کند ولی با نشان‌دار شدن در بیمه سلامت این مبلغ به ۲۸ هزار تومان خواهد رسید.

مجیدی ادامه داد: مریضی داریم که فاکتور انعقادی هموفیلی‌اش ماهانه در حدود ۴۰ میلیون تومان است که همه این مبلغ توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم از خدمات ارائه شده اطلاع کافی ندارند، از این‌رو نارضایتی وجود خواهد داشت، ادامه داد: دیگر مشکل بیمه سلامت نبود اهرم قانونی بند قانونی الزام بیمه کردن است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی دیگر این است که بیمه سلامت نمی‌داند بیمه است یا خدماتی؟ اگر به ما صنعت بیمه نگاه می‌شود و  ۸۵ درصد خدمات رایگان باشد چگونه از ما انتظار صنعت بیمه خواهید داشت؟

وی به موضوع وضعیت سواد سلامت در استان گفت: کمبود پزشک خانواده در کشور احساس می‌شود، این موضوع در قالب جهانی نیز با عناوین مختلف اعم از تیم پزشک در انگلیس و پزشک خانواده در اروپا فعالیت می‌کنند و وجود این قشر منجر به از بین رفتن سردرگمی بیماران می‌شود، چراکه در حال حاضر عنوان  ۳۵ درصد افرادی که در خیابان ۱۷ شهریور و پاستور و سایر خیابان‌ها به پزشکان  متخصص نامربوط  از بیماری خود مراجعه می‌کنند که اگر مثل قالب دنیا به تیم پزشک و یا پزشک خانواده قطعا شاخص های سلامت هم تحقق می‌یابد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.