5

کشورهای جنوب شرق آسیا از اولویت‌های آذربایجان‌شرقی در روابط تجاری و اقتصادی هستند

  • کد خبر : 59268
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کشورهای جنوب شرق آسیا از اولویت‌های آذربایجان‌شرقی در روابط تجاری و اقتصادی هستند
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جنوب شرق آسیا، گفت: این کشورها در یکی دو دهه اخیر رشد اقتصادی چشمگیری داشته‌اند و بازار بزرگ و سهل‌الوصولی برای ما محسوب می‌شوند و یکی از اولویت‌های ما در روابط تجاری و اقتصادی هستند.

به گزارش تبریزمن، عابدین خرّم ظهر امروزدر دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، با انتقاد از ارتباط ضعیف با کشورهای جنوب شرق آسیا در گذشته، اظهار داشت: در دولت گذشته، روابط خارجی بر روی غرب متمرکز شده و از ظرفیت کشورهایی مانند جنوب شرق آسیا غفلت شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تبریز در حوزه مبادلات بین‌المللی، گفت: تبریز تا چند دهه قبل دروازه ورود مظاهر نوین تمدن به ایران بود و محور توسعه مناسبات سیاسی ایران با کشورهای منطقه محسوب می‌شد.

وی به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های علمی، فناوری، پزشکی و دارویی نیز اشاره کرد و گفت: تبریز از لحاظ بازرگانی نیز سابقه طولانی دارد، به گونه‌ای که نخستین اتاق بازرگانی کشور ۱۱۷ سال قبل در تبریز تاسیس شده است.

خرّم با تاکید بر افزایش روابط اقتصادی و تجاری استان با اندونزی، گفت: باید زمینه توسعه همکاری‌های آذربایجان شرقی با استان های اندونزی فراهم شود.

وی افزود: آذربایجان شرقی دروازه  ارتباط ایران با اروپا نیز محسوب می شود و همین امر می تواند در تسهیل ترانزیت کالاهای صادراتی اندونزی نقش ایفا کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.