3
رئیس جمهور:

شهید صدرزاده‌ها روشنفکران واقعی هستند

  • کد خبر : 59560
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
شهید صدرزاده‌ها روشنفکران واقعی هستند
رئیس جمهور گفت: اعتقاد به مهدویت اعتقاد به معاد و امامت و عدالت است.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین آئین ملی تکریم از فعالان مساجد در مسجد جمکران اظهار کرد: مکان مقدس، زمان بسیار تاریخی و حساس، روز مسجد و در مکان بسیار قدسی مسجد مقدس جمکران و پاسداشت جهاد و ایثار و شهادت و تکریم از خادمان مساجد مناسبتی‌هایی هستند که مجلس را نورانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این نورانیت به برکت این مکان و نام مقدس شهید صدرزاده و تقریظ رهبری و نگاشته‌ای که از دل برخواسته و بر دل می‌نشیند و این مجلس را مبارک کرده است، افزود: نام مقدس ولیعصر (عج) که دل‌ها برای نام او می تپد به اعمال جهت می‌بخشد و به زندگی امید می‌دهد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اعتقاد به مهدویت و اعتقاد به حضرت ولیعصر اعتقاد به نبوت است، گفت: اعتقاد به مهدویت اعتقاد به معاد و امامت و عدالت است.

وی با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت اعتقاد به عدل است چون او همه عالم را پر از عدل خواهد کرد و عدالت را بر کام بشریت می‌نشاند، ادامه داد: این آثار اعتقادی اعتقاد به مهدویت و وجود مقدس امام عصر است. آثار عملی این باور آن است که کسی که معتقد به اوست در جهت اقامه صلاه، پرداختن زکات و امر به معروف و نهی از منکر گام خواهد برداشت.

رئیسی اضافه کرد: فرد معتقد به امام عصر در جهت گسترش معروف‌ها در جامعه حرکت کرده و برای نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌ها، از بین بردن تبعیض‌ها، ظلم‌ها و فسادها و ناهنجاری‌هایی که در زندگی بشریت وجود دارد تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتقاد و باور به حضرت مهدی (عج) اعتقاد به امام حی و حاضر است ولی ظهور او ظهور صغری است، بیان کرد: برخی می‌توانند با خودسازی از ابرها عبور کنند و چهره نورانی او را زیارت کنند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه برخلاف اعتقادی که برخی ادیان دارند، ما معتقد به موعودی هستیم که در بین ما وجود دارد و تمام عوالم هستی تحت اشراف اوست، بیان کرد: بسیاری تلاش می‌کنند که در جوامع بشری و آنچه که امت اسلامی باید از گسترش خوبی‌ها انجام دهند، انجام نگیرد اما معتقدین به مهدی تلاش می‌کنند ظلم و فساد و تبعیض و فقر را با همه وجود مقابله کنند و در برابر استکبار و خودخواهی‌ها و خودمحورها بایستند.

وی اضافه کرد: امروز جامعه معتقد به امام عصر تلاش می‌کند در جامعه عدل و خیر و صلاح باشد اما مستکبرین و نظام سلطه به دنبال آن است که جوامع بشری را در جهل نگه دارد تا جوامع بشری اهل اقدام و تحلیل نباشد و مقاومت نکند و سیطره او را بپذیرد و ظلم پذیر باشد.

تشکیل هسته‌های مقاومت یکی از کارکردهای مساجد است

رئیس جمهور با بیان اینکه جریان استکباری سعی می‌کند با ایجاد اختلاف و خونریزی بر امت اسلامی ظلم کند، گفت: دشمنان با استفاده از قدرت‌های نظامی، رسانه و علم و فناوری تلاش می‌کنند در عالم یکه‌تازی کنند.

وی ادامه داد: اما آنچه که در مقابل خودشان می‌بینند که جریان یکجانبه گرایی و نظام سلطه را متوقف کند فقط معتقدین به دین و ارزش‌های الهی هستند بنابراین تلاش کردند گروه‌هایی مثل داعش و گروه‌های تکفیری را مسلح کنند و با دادن اطلاعات امنیتی، آنها را به جان جوامع اسلامی بیندازند.

به گفته حجت الاسلام رئیسی، اهانت به مقدسات و قرآن کریم، کار رسانه‌ای گسترده، اختلاف افکنی و راه اندازی و تقویت گروه‌های تکفیری، همه در یک زنجیره است.

وی مساجد را خانه‌های خدا بر روی زمین دانست و با تشریح کارکردهای مهم مساجد گفت: مسجد علاوه بر اینکه جایگاه عبادت و بندگی خداست، محل اجتماع مسلمانان و گردهم آمدن معتقدین به خداست که دشمن و دغدغه مشترک دارند. مسجد محل انسان سازی و کادرسازی و انسان‌های معتقد ساختن است.

رئیس جمهور افزود: کارکرد اقتصادی مسجد، تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مسلمانان و کارکرد اجتماعی آن رفع ناهنجاری‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام رئیسی تشکیل هسته‌های مقاومت را یکی دیگر از کارکردهای مسجد ذکر کرد که شامل ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، امنیتی و نظامی می‌شود و در ادامه اظهار داشت: ۹۰ درصد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، تربیت یافتگان در بستر مسجد و هیأت‌های مذهبی هستند.

مسجد کانون امید آفرینی

وی مسجد را کانون مهمی برای امیدآفرینی و رفع مشکلاتی فردی و اجتماعی دانست و تأکید کرد: جایگاه و پایگاه انسان ساز مسجد به عنوان کانون عبادت و بندگی خدا، کانون مسئولیت پذیری، مرکز هم آهنگی و همدلی و همکاری‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به جایگاه تاریخی و فضای قدسی مسجد مقدس جمکران گفت: این توجه خود حضرت ولی عصر (عج) است که دل‌های مشتاقان را از سراسر جهان جلب کرده است.

رئیس جمهور به نقش مساجد در دوران کرونا برای گره گشایی از مسائل مردم اشاره کرد و افزود: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد کمک مومنانه، مردم متدین وارد صحنه شدند و خدمات گسترده‌ای ارائه کردند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از سلوک رفتاری شهید مصطفی صدرزاده، گفت: شهید صدرزاده یکی از دست پروردگان مکتب امامین انقلاب است که هیأت، ورزشگاه و مسجد را کانون بندگی می‌کند و مسئولیتش را خوب می‌شناسند.

وی با اشاره به تقریظی که رهبری انقلاب بر دو کتاب مربوط به شهید صدرزاده نوشتند، افزود: نسل جوان ما باید چهره‌هایی آشنا شوند که انسان را به خدا، استقلال فکری و فرهنگی، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن دعوت می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: امروز یکی از افرادی که چهره نورانی، فکر و اندیشه بلند، تقوا و اقدامات به موقع، مسئولیت شناسی، مسئولیت پذیری، ایستادگی در برابر فتنه و مجروح شدن او برای جوانان ما الگوست، شهید مصطفی صدرزاده است.

وی با بیان اینکه شهید صدرزاده یک کنشگر فعال بود و در برابر جریان‌های سیاسی و اجتماعی منفعل نبود، تصریح کرد: شهید صدرزاده‌ها روشنفکران واقعی هستند نه آن کسانی که مردم را با قلمشان به فرهنگ غرب هدایت می‌کنند. در جامعه ما روشنفکران ما شهدا هستند؛ اینها هم خود اندیشه کردند، هم خوب عمل کردند و هم خوب چهره شده‌اند.

رئیسی گفت: سخن شهیدان عبودیت پروردگار و اطاعت از ولی فقیه زمان و ایستادگی و اشاعه دین، مقابله با فقر و ظلم، زیست عفیفانه است.

هیأت و مسجد پشتوانه امنیت ملی در کشور است

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را مورد تاکید قرار داد و افزود: هر جا که عرصه ایستادگی، شجاعت و ظلم ستیزی است، و در مسیر امر ولی سستی وجود ندارد، پیروزی جریان حزب الله قطعی و حتمی است.

وی همچنین هیأت‌های مذهبی و مساجد را پشتوانه امنیت ملی در کشور دانست و تأکید کرد: هیأت می‌تواند جایگاه معرفت افزایی و عشق به اهل بیت (ع) باشد و در جهت همگرایی و هم افزایی برای حل مشکلات مردم نقش آفرین باشد و به انسان امید بدهد. امروز مراکز فرهنگی ما مراکز امیدآفرینی هستند.

رئیسی گفت: اهل مسجد و هیأت برای موفقیت همه کسانی که در کسوت خدمت گداری به مردم هستند دست به دعا بر می‌دارند و برای ایستادگی و خطر کردن و اجرای عدالت و مبارزه با فساد و ظلم آمادگی دارند.

راهبرد تقویت ایمان و امید

وی با بیان اینکه امروز ما به نیروهای اهل اقدام و عمل افتخار می‌کنیم، گفت: دشمن به دنبال جنگ ترکیبی است و سعی می‌کند یأس را در جامعه حکمفرما کند، بنابراین امروز وظیفه ما این است که به راهبرد مهمی که رهبری معظم انقلاب در مورد تقویت ایمان و امید اشاره کردند توجه جدی داشته باشیم.

رئیسی افزود: امروز وظیفه ما سنگین است و مساجد و هسته‌های مقاومت آمادگی ایجاد کنند و دولتمردان با اقدام و عمل خود امید در جامعه ایجاد کنند.

وی گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که همچنان که انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف به توفیقات خوبی دست پیدا کرده، در اقتصاد هم گره گشایی شود. در اقتصاد مقاومتی، دشمن نمی‌خواهد کشور ما مستقل باشد و امیدواری در دل مردم جای بگیرد. حتماً در این عرصه هم پیروزی نصیب ملت ما خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.