9

۱۶۷ نقطه حادثه‌خیز و افزایش ۶ درصدی تصادفات در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 59505
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
۱۶۷ نقطه حادثه‌خیز و افزایش ۶ درصدی تصادفات در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون میزان تصادفات جاده‌ای استان در مقایسه با سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تبریزمن، اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶ درصدی آمار تصادفات جاده در آذربایجان‌شرقی را داریم که البته متوسط کشوری ۱۵ درصد است و با توجه به اینکه ۳۲ مجموعه در معادله چند وجهی تصادفات تاثیر گذار هستند، باید با اقدامات فرهنگی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نسبت به کاهش این اعداد اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری استان در خصوص آخرین وضعیت اتوبان شهید کسایی نیز گفت: این مسیر روزانه به طور متوسط ۱۴۵ هزار تردد و حجم ترافیک بالایی دارد و ترکیبی از ترافیک درون شهری و برون شهری در آن برقرار بوده و با توجه به این حجم از بار ترافیکی حتی اجرای پروژه تعریض فعلی آن نیز در حد تسکین و موقتی است و مشکل ترافیکی شهروندان در این مسیر را به طور کامل حل نخواهد کرد.

علیزاده خاطرنشان کرد: اجرای تحت ترافیک تعریض کسایی نیز روند این پروژه را کند کرده با این تلاش می‌کنیم تا اتمام پایان فصل کاری امسال این پروژه به سرانجام برسد و در مورد پل های شهید کسایی نیز هر چند در مورد پل‌های بزرگ‌ها زمان ساخت پیش‌بینی لازم برای تردد خودروها اندیشیده شده اما دو مورد از طرف دیزل آباد مشکل دارند که یکی باید جابه‌جا شود و طرح اجرای محل تردد خودروها از محیط بیرونی در حال بررسی است که در صورت عدم امکان اجرا باید این پل نیز جابجا شود.

۱۶۷ نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان‌شرقی

وی در خصوص حذف نقاط پرحادثه در جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی استان نیز گفت: این اقدام مختص زمان خاص نیست و بر اساس کاربری‌های جاده‌ها صورت می‌گیرد و بر همین اساس ۱۶۷ نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان‌شرقی داریم که ۱۰ مورد از آنها در دست اجراست و سالانه بازنگری می شود تا در صورت نیاز ادامه یابد.

بهره‌برداری از ۷۰ پروژه‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ادامه داد: به مناسبت این هفته ۷۰ پروژه‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به بهره‌برداری می‌رسد.

علیزاده متذکر شد: این طرح‌ها از جمله شامل بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و شریانی، حذف نقاط حادثه‌خیز در راه‌های شریانی، بهره‌برداری از مجتمع‌های خدمات بین راهی، خط کشی راه ها و احداث راه روستایی است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۶ پروژه با اعتبار هفت هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و چهار پروژه با اعتبار یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات بخش خصوصی اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی یادآور شد: این طرح‌ها شامل بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و شریانی، بهره‌برداری از مجتمع‌های خدمات بین راهی، حذف نقاط حادثه خیز در راه‌های شریانی، خط کشی راه‌ها و احداث راه روستایی است که از این تعداد ۶۶ پروژه با اعتبار هفت هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و چهار پروژه با اعتبار یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات بخش خصوصی اجرا شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.