2

سازمان هواشناسی ۳۳ رادار کم دارد

  • کد خبر : 59684
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
سازمان هواشناسی ۳۳ رادار کم دارد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر هوشمند سازی کارها در مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: یکی از سازمان‌هایی که حتما باید هوشمندسازی شود، سازمان هواشناسی است، این سازمان با کمبود ۳۳ دستگاه رادار مواجه است،

به گزارش تبریزمن، محمدحسن نامی امروز سه‌شنبه در همایش فصلی مدیران کل مدیریت بحران کشور در تبریز با بیان اینکه عملکرد این سازمان در مواجهه با مخاطرات قابل قبول است، اظهار داشت: تجربه پدر علم است و در اینجا جمع شده‌ایم تا از تجربیات گذشته برای عملکردی بهتر در آینده استفاده کنیم.

وی بر اصل پیشگیری در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: روح حاکم بر قوانین مدیریت بحران، پیشگیری و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران‌هاست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نامی، به وسعت و پراکندگی شهرها و روستاهای کشور اشاره کرد و افزود: ۳۱ استان، ۴۷۱ شهرستان، بیش از ۱۴۰۰ شهر و نزدیک به ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار، می‌طلبد تا همواره آماده باشیم و اقدامات لازم را برای کاهش اثرات و تلفات بلایای طبیعی و غیرطبیعی انجام داده و پیشگیری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه جهان امروز با ۳۴ نوع چالش بزرگ روبه‌روست که مهم‌ترین آنها در شرایط فعلی، تغییر اقلیم، کمبود آب و بیابان‌زایی است که هر سه این موارد می‌تواند در آینده مخاطراتی را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: بیابان‌زایی که در اثر آن گرد و غبار و ریزگردها زیاد می‌شوند امروزه سلامت مردم را تهدید می‌کند، از این‌رو راهی جزء حفظ فضای سبز موجود و توسعه آن نداریم و کاشت یک میلیارد نهال در همین راستاست.

نامی گفت: از ۶۴ مخاطره‌ای که امروز در جهان شناخته شده ۴۴ مورد در ایران روی داده است و همین امر ضرورت حفظ آمادگی، پیشگیری و بازسازی و بازتوانی را در کشور دوچندان کرده است.

وی به آتش‌سوزی جنگل‌ها در نقاط مختلف از جمله کانادا، یونان، آمریکا، استرالیا و برزیل اشاره کرد و متذکر شد: در سال‌جاری میلادی بیش از ۴۹ میلیون هکتار جنگل در نقاط مختلف دنیا سوخته است و این زنگ خطری برای دنیاست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر هوشمندسازی کارها در مدیریت بحران تاکید کرد و بیان داشت: یکی از سازمان‌هایی که حتما باید هوشمندسازی شود سازمان هواشناسی است، این سازمان با کمبود ۳۳ دستگاه رادار مواجه است در حالی که اطلاعات این سازمان باید در لحظه و فوری در اختیار مدیریت بحران و دیگر دستگاه ها قرار گیرد.

نامی ادامه داد: پایش لحظه‌ای سرزمینی باید در مدیریت بحران کل کشور فعال شود تا مسؤولان هر لحظه بتوانند همه نقاط را رصد و در صورت وقوع بحران، بلافاصله دستورات لازم را صادر کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.