1
رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت:

تمرکز بر بهبود وضع معیشتی مردم از اولویت‌های اصلی دولت است

  • کد خبر : 59871
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
تمرکز بر بهبود وضع معیشتی مردم از اولویت‌های اصلی دولت است
رئیس‌جمهور گزارش‌ مسئولان دستگاه‌ها از اقدامات و عملکرد حوزه کاری خود به مردم را در ایجاد امید در جامعه مؤثر دانست و از رسانه‌ها خواست نسبت به تبیین اقدامات دولت اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش تبریزمن، در جلسه امروز چهارشنبه (یکم شهریور ۱۴۰۲) هیئت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، وزرا و اعضای کابینه با ارائه گزارش‌هایی به تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداختند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه با تقدیر از اهتمام رئیس جمهور نسبت به پرداخت مطالبات گندم‌کاران، از روند پیگیری پرداخت این مطالبات از جمله تخصیص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی گزارش‌هایی ارائه کردند.

وزیر نفت نیز از رکوردشکنی حجم گازرسانی به نیروگاه‌ها و خنثی‌سازی اثرات تحریم و همچنین افزایش تولید نفت خبر داد. اوجی در گزارش خود از اقدامات وزارت نفت برای مقابله با شایعه‌پراکنی و التهاب‌آفرینی درباره افزایش قیمت بنزین حضور مخبر در جایگاه‌های بنزین را موجب آرامش افکار عمومی و کاهش التهاب ناشی از شایعات مطرح شده عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم ضمن ارائه گزارشی از بازدید خود از معادن ذغال سنگ استان کرمان و نیز رونق و رشد کیفی و کمی تولید در صنایع مس، نظرات و درخواست‌های کارگران را به اطلاع اعضای جلسه رساند.

سید صولت مرتضوی همچنین واردات بی‌رویه را موجب زیان دیدن کارخانجات کشور دانست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور نیز در این جلسه از امضای توافقنامه برای ساخت ۵۰ دستگاه ایکس‌ری بومی کانتینری میان این معاونت و سازمان گمرکات کشور کمتر از ۱۰ روز پس از جلسه رئیس جمهور با تعدادی از تولید کنندگان خبر داد.

در ادامه این جلسه رئیس جمهور ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همه شهدای دولت، تمرکز بر بهبود وضع معیشتی مردم را از اولویت‌های اصلی مجموعه اقدامات و فعالیت‌های دولت دانست و با تاکید بر ضرورت پرهیز از تعلل کارها به بهانه نظرات کارشناسی، گفت‌: نظرات کارشناسی پشتوانه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها در دستگاه‌های اجرایی است، اما باید مراقبت کرد که نظر اولیه یا غیر جامع یک کارشناس بهانه‌ای برای تأخیر و توقف انجام و اجرای طرح‌های دولت نشود.

رئیسی گزارش‌های مستدل وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی از اقدامات و عملکرد حوزه کاری خود به مردم را در ایجاد امید در جامعه مؤثر دانست و از بخش رسانه‌ای دولت و دیگر رسانه‌ها خواست، نسبت به تبیین اقدامات و فعالیت‌های دولت اهتمام بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.