1

جدیدترین تغییرات اعمال شده برای دریافت «یارانه» و جابه‌جایی دهک‌ها

  • کد خبر : 59836
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
جدیدترین تغییرات اعمال شده برای دریافت «یارانه» و جابه‌جایی دهک‌ها
معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اضافه شدن امکانات جدید به سایت «ثبت درخواست بررسی مجدد بسته حمایت معیشتی» (سایت حمایت) خبر داد و گفت: بر اساس تغییرات جدید سایت حمایت، افراد می‌توانند داده‌های خود را شخصی سازی کرده و رونوشت تاییدیه‌هایی همچون سفرهای خارجی بدلیل ماموریت اداری و یا دلیل واریزی وجه به حسابشان را ارائه کنند. این در حالیست که مهمترین تغییرات سایت، افزوده شدن داده‌های بانکی همچون ساتنا، پایا و واریزی و خروجی دارائی‌هاست. 

به گزارش تبریزمن، علیرضا عسگریان آخرین تغییرات اعمال شده جهت بررسی دهک‌های درآمدی و جا به‌جایی دهک‌ها را تشریح کرد و افزود: حذف افراد یارانه‌بگیر از لیست یارانه‌بگیران منوط به «آزمون وسع» خانوارها و داده‌های جدید آن است. در حال حاضر داده‌های جدید سال ۱۴۰۲ را  در دست داریم و با اعمال آنها در دهک‌ها تغییراتی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی یارانه دریافت می‌کنند که البته با اعمال داده‌های جدید، تعداد کل یارانه‌بگیران تغییر نخواهند کرد اما ممکن است یک عده از دهک ۹ به ۱۰ منتقل و احتمال دارد یارانه آنها در آینده قطع شود.

به گفته معاون وزیر رفاه این اعمال تغییرات ظرف یک تا دو ماه آینده انجام می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه داده‌های جدید وسع سنجی خانوارها با اتصال به سامانه‌های دیگر انجام و طبق قانون، داده‌ها هر ۶ ماه یکبار اعمال می‌شود تاکید کرد: اطلاعات امسال را داریم اما طرح جدید مصوب دولت، باعث شد یکی دو ماه دیگر اعمالشان کنیم، بنابراین  بین دهک‌ها تغییراتی ایجاد می‌شود اما سقف پرداختی یارانه دولت که ۲۷ هزار  میلیارد تومان است و همچنین مجموع تعداد یارانه‌بگیران تغییر نمی‌کند و کاهش نمی‌یابد بلکه فقط دهک‌های درآمدی برخی افراد جابه جا می‌شود.

وی این را نیز گفت که اگر یارانه فردی قطع شد، دلیلش تغییر داده‌ها و یا تغییر دهک درآمدی‌اش است. 

معاون وزیر رفاه در خصوص احتمال اشتباه در بررسی میزان دارایی و درآمد خانوارها و داده‌ها نیز گفت: سایت حمایت (Hemayat.mcls.gov.ir) برای اعمال داده‌ها قبلا معرفی شده که هم اکنون هم فعال است و افراد می‌توانند اعتراض خود را ثبت و اطلاعات درست یا غلط خانوار و خودشان را ببینند و در صورت معترض بودن می‌توانند با ارسال داده‌ها، خواستار بررسی آنها شوند.

عسگریان در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند وارد سایت شده و اعتراض هم کرده‌اند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند اظهار کرد: این مربوط به گذشته است؛  داده‌های جدید اعمال شده است. ممکن است فردی ۲ ماه پیش وارد سایت حمایت شده و حرفش هم درست باشد اما آن موقع داده‌های جدید را اعمال نکرده‌ بودیم.

به گفته وی مهمترین تغییرات اطلاعاتی جدید سایت مذکور، اضافه شدن داده‌های بانکی همچون پایا، ساتنا و همینطور واریزی و خروجی دارائی افراد است. 

عسگریان در توضیحات بیشتر گفت: ممکن است فردی بنابر ماموریت سازمانی و اداری، سفر خارج از کشور داشته باشد که اگر این افراد تاییدیه از سازمان و اداره مبنی بر این امر ارائه کنند، و یا ممکن است صندوق خانوادگی داشته و دیگران پول را به حساب یک شخص واریز کنند و… چنین مواردی صورت جلسه و ارائه شود، تمام است. یا ممکن است فردی در خیریه باشد و پولی به حسابش واریز شود که اگر خیریه این موضوع را تایید کند، از نظر ما قابل قبول است. اینها امکانات جدیدی است که اضافه شده است.

به گزارش تبریزمن، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: کسانی که  به هر طریقی یا ثبت نام نکردند یا جزو دهک ۱۰ قرار گرفتند و یارانه به آنها تعلق نگرفته و یا نسبت به دهک‌بندی اعتراض دارند، می‌توانند به سامانه مراجعه و اعتراضشان را ثبت کنند که توسط همکاران بررسی و پاسخ داده می‌شود. همکاران در حوزه رفاه و اقتصادی دوباره به استناد تکلیفی که قانون به عهده ما گذاشته، آزمون وسع را مجددا بررسی می کنند.

وی ادامه داد: احتمال اینکه تغییراتی در دهک بندی‌ها صورت گیرد یعنی عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین یا برعکس بروند، وجود دارد.  ارزیابی مجدد آزمون وسع انجام و نتایج آن ظرف روزهای آینده اعلام می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.