8

آل هاشم: وضعیت دریاچه ارومیه مسئله ملی و فراملی است

  • کد خبر : 60015
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
آل هاشم: وضعیت دریاچه ارومیه مسئله ملی و فراملی است
امام جمعه تبریز گفت: مسئله دریاچه ارومیه به یک غم تبدیل شده است و نباید در سطح استان پیگیری شود بلکه مسئله دریاچه مسئله ملی و فراملی است.

به گزارش تبریزمن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: مشکل کمبود آب و برق در شهر تبریز اگرچه نسبت به سال قبل این موضوع به خوبی مدیریت شده است و مثل گذشته گسترده نیست و این کمبود مدیریت شده است اما همین قطعی موردی برق و آب  اخیرا در شهر تبریز اتفاق افتاده است که  ضمن تشکر از وزیر نیرو که دستور رسیدگی سریع داده‌اند اما مردم را با مشکل روبه‌رو کرده است.

هنر اصلی در مدیریت اصلی در مدیریت و کمبودها است

وی با تاکید بر اینکه اما هنر اصلی در مدیریت اصلی در مدیریت و کمبودها است، ادامه داد: مسوولان باید بحران آب را مدیریت کنند تا زحمت کمبود بر دوش خانواده‌ها نیافتد.

وی متذکر شد: البته بنده شاهد این بودم که مسوولان استانی شبانه روز پیگیر مساله هستند و ان‌شاالله دیگر شاهد قطعی نباشیم.

بحران دریاچه ارومیه باید مسئله ملی باشد

امام جمعه تبریز در ادامه به بحران دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: بحران دریاچه ارومیه باید به مساله ملی تبدیل شود؛  حتی رئیس جمهور در بازدید و سفر اول از آذربایجان به هنگام خداحافظی با خبرنگاران گفت که  مساله دریاچه ارومیه مساله منطقه‌ای نیست بلکه کشوری است پس  این آقای رئیس سازمان محیط زیست استان که در مصاحبه‌ها می‌گوید دریاچه ارومیه رو به خشکی می‌رود‌! سئوال داریم پس چه کسی باید کاری کند و آن را درمان کند؟ اصلا چه کسی کی باید وارد عمل شود؟ 

 مساله دریاچه ارومیه به یک غم تبدیل شده است

وی ادامه داد:  مسئله دریاچه ارومیه به یک غم تبدیل شده است و  نباید در سطح استان پیگیری شود بلکه مسئله دریاچه مسئله ملی و فراملی است  و‌ دولت باید خیز بزرگی بردارد  و‌ تمام توان ملی خود را پای کار بیاورد تا بلکه این دریاچه به روزهای آبی خود برگردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان درخواست کرد: از شخص ریاست جمهور تقاضا دارم تا مساله دریاچه ارومیه را در اولویت دولت قرار دهد تا اینکه بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی متذکر شد: البته نباید یک مسئله زیست محیطی به ابزار سیاسی تبدیل شود؛ مسوولان ذیربط با مردم صحبت کنید ما مردم منصفی داریم و آنها تغییرات اقلیم و کم بارشی را با تمام وجود حس می‌کنند. 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.