3
وزیر آموزش و پرورش:

دانشجویان نخبه بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

  • کد خبر : 60076
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
دانشجویان نخبه بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های مختلف برای جذب افراد نخبه، گفت: دانشجویان مستعد در جشنواره‌ها بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

به گزارش تبریزمن، رضا مراد صحرایی ظهر جمعه در مراسم اختتامیه چهل و یکمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دختران که در سالن انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: قرآن مهمترین محور نظام تعلیم و تربیت است و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر اساس آن تنظیم شده است.

وی افزود: پیش از تنظیم سند تحول بنیادین، سندی که از خارج مورد استفاده قرار گرفته بود که نتایج سو تعلیمی و تربیتی آن در گذر زمان مشخص شد و امروز باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد تا موفقیت‌های بیشتری در این عرصه شاهد باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس هم سویی با قرآن تنها سندی است که موظف به اجرا و عمل آن در فضای آموزشی هستیم، تصریح کرد: آنچه که امروز به وضوح چشم می‌خورد برهم خوردن معادلات جهانی است که به تبع به کاربرد قرآن کریم رخ داده و تبعیت ایران از مسیر ترسیم شده توسط قرآن موفقیت را رقم زده.

صحرایی ادامه داد: عضویت مقتدرانه ایران در گروه‌هایی که در سطح بین المللی فعالیت شاخص دارند و آمریکا از قدرت گرفتن آنها واهمه دارد از برکات حائز اهمیت قرآن کریم بوده که برای کشوری مانند آمریکا بسیار ناراحت کننده است.

وی به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای دانشجو معلمان اشاره و بیان کرد: بر همین اساس دانشجو معلمان باید ۱۲ دوره مهارت آموزش گذرانده باشند و مشروط به گذراندن این دوره‌ها فارغ‌التحصیل خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: یکی دیگر از دوره‌های در نظر گرفته شده برای معلمان دوره‌های ضمن خدمتی است که برای بیش از ۳۰۰ هزار معلم طراحی شده و باید به طور حداقلی ۱۰۰ ساعت حضور در این دوره‌ها را گذرانده باشد.

صحرایی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش برای نخبگان و افراد مستعد در جشنواره‌ها در نظر گرفتن سهمیه برای حضور در دانشگاه فرهنگیان است که این افراد بدون کنکور و بر اساس توانمندی‌های خود در حوزه‌های مختلف مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

وزیر آموزش و پرورش بر اجرای طرح جذب مستعدان جشنواره‌های مختلف در دانشگاه فرهنگیان تاکید و خاطر نشان کرد: این افراد نخبه در حوزه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی، هنری، قرآنی، فرهنگی و… می‌توانند بدون کنکور جذب شوند و تلاش داریم تا بهمن ماه این طرح اجرایی شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.