5

عذرخواهی استاندار آذربایجان شرقی از مردم

  • کد خبر : 60009
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
عذرخواهی استاندار آذربایجان شرقی از مردم
استاندار آذربایجان شرقی ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل تنش آبی که در برخی مناطق تبریز اتفاق افتاده است، گفت: امسال در ۲۴۰ روستا دچار کمبود آب بودیم.

به گزارش تبریزمن، عابدین خرم امروز در گفت وگو با خبرنگاران به تامین برق و آب نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امسال در ۲۴۰ روستا دچار کمبود آب بودیم که با جهاد آب رسانی با همراهی بسیج سازندگی و آب و فاضلاب، به ۲۴۰ روستا آب شرب پایدار منتقل گردید و به دنبال این هستیم که در سال آینده به ۳۵۰ روستای دیگر آب رسانی شود و این پروژه ها همواره در حال انجام است.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل تنش آبی که در برخی مناطق تبریز اتفاق افتاده است گفت: در چند شهر و روستای استان تنش آبی وجود دارد که پیش بینی های لازم نیز انجام گرفته بود. در کلانشهر تبریز نیز از دی ماه سال گذشته جمع بندی ما این بود که در مرداد ماه میزان آب در سد نهند زیر ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت، اما اینکه کل سد نهند دچار خشکی شود جزء پیش بینی ها نبود.

وی ادامه داد: پیش بینی کرده بودیم از ۳ حوزه آبریز چاه های شمال سهند، سعید آباد و زرینه رود، آب مورد نیاز را جایگزین نماییم. اما اینکه ۷ شهرک در شمال و شمال شرق تبریز دچار تنش و قطعی آب شوند جزو اتفاقات نادر بود. وزیر نیرو به صورت مرتب پیگیر موضوع بوده و به سرعت ۳۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز، ترمیم و حفر چاه اختصاص داده شد.

استاندار آذربایجان شرقی جزئیات کارهای انجام گرفته در چند روز گذشته را تشریح کرد و گفت: قبلا مسیر آب از طرف سد نهند به سمت پایین دست بود اما امروز از پایین دست و به صورت برعکس انتقال داده می شود که باید در ایستگاه ها، مخازن و پمپاژها توزیع شود. در این راستا ۳۶ کیلومتر انتقال لوله از سه مسیر اجرایی شده و ۵۶ حلقه چاه حفر شده که ۳۵ حلقه از آنها وارد مدار شده است و تمام سیستم پمپاژ و خطوط لوله کشی در ۷ شهرک مذکور با تلاش شبانه روزی تعویض شده است. از طرفی توزیع آب در شهر تبریز از لحاظ تکنیکال به صورت سنتی اداره می شود و نقشه آبی در شهر وجود نداشت و این موضوع هشداری برای ما بود.

وی تاکید کرد: امروز آب باکیفیت و پایدار در اختیار شهروندان قرار گرفته است اما در برخی مخازن برای اینکه پر شوند و مسیرهای مورد نظر را تامین کنند پروژه‌های جدیدی تعریف شده بطوریکه یک مخزن جدید ۵۰ هزار مترمکعبی جدید وارد مدار شده است و یکی از ابرپروژهای استان انتقال آب ارس به تبریز است که آب تبریز را تا ۳۰ آینده تضمین خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.