3

برخورد قاطع پلیس فتا با فرد قدرت نما در فضای مجازی

  • کد خبر : 60088
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
برخورد قاطع پلیس فتا با فرد قدرت نما در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در بستر شبکه‌های اجتماعی با انتشار کلیپی اقدام به قدرت نمایی می‌نمود.

به گزارش تبریزمن، محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طی رصد و پایش صورت گرفته فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و در بررسی‌های انجام شده، صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مشاهده گردید که با انتشار کلیپی از خود در یک باشگاه بدنسازی اقدام به توهین، تهدید، هنجارشکنی، تشویش اذهان عمومی و قدرت نمایی برای عموم جامعه می‌نمود.

وی تصریح کرد: در راستای رسیدگی به موضوع مطروحه کارشناسان پلیس فتا یکی از شهرستان‌ها رسیدگی به این پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و اقدامات اولیه را برای برخورد با این فرد هنجارشکن و قدرت نما آغاز کردند.

این مقام انتظامی افزود: افسران سایبری پلیس فتا با اقدامات فنی، سرنخ‌هایی از گرداننده صفحه مربوطه را به‌دست آورده و مشخص گردید که  توسط یک نفر از ساکنان آن شهرستان به هویت معلوم مدیریت می شود، در این راستا متهم در یک اقدام پلیسی،تخصصی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد و جهت تحقیقات اولیه به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی بیان داشت: متهم در مواجهه با مستندات و با مشاهده کلیپ قدرت نمایی، توهین و تهدید خود به دیگران که در شبکه‌های اجتماعی شهرستان مربوطه  موجب جریحه‌دار شدن احساسات عموم شده بود به جرم خود اقرار کرد و ضمن تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

محمودی به متخلفان فضای مجازی هشدار داد و گفت: افرادی که به هر شکل مختلف بخواهند اقدام به قدرت نمایی، هنجارشکنی و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی نمایند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضائی و در چهارچوب قانون به شدت با افراد متخلف برخورد خواهد کرد.

رئیس‌ پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی، گفت: هموطنان در صورت مواجهه با هرگونه موارد قدرت نمایی و سایر جرائم در فضای مجازی، موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ به بخش مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش نمایند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.