3

۲۰ درصد فضاهای مدارس آذربایجان‌شرقی غیرمستحکم است

  • کد خبر : 60082
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۴
۲۰ درصد فضاهای مدارس آذربایجان‌شرقی غیرمستحکم است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۰ درصد فضاهای مدارس استان غیرمستحکم است.

به گزارش تبریزمن، فرهاد فرهودی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره عمر ساخت مدارس استان اظهار کرد: ساختمان مدرسه‌ای داریم که شاید ۳۵ سال عمر داشته باشد ولی از نظر استحکام بسیار مستحکم است اما در کل می‌توان گفت که  ۲۰ درصد فضاهای مدارس استان آذربایجان‌شرقی  غیرمستحکم است و ما نیز روی این ۲۰ درصد فضا تمرکز داریم.

بهره‌برداری از ۳۵ مدرسه جدید الاحداث در چاراویماق

وی ادامه داد: امسال در شهرستان چاراویماق به اندازه  ۲ برابر تعداد ساختمان‌هایی که تاکنون بازسازی  شده است، بازسازی مدارس داریم به‌طوریکه امسال ۳۵ مدرسه جدید الاحداث مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که یک تحول در فضای آموزشی محسوب می‌شود.

۱۷۰ کلاس غیراستاندارد در آذربایجان‌شرقی

فرهودی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر تعداد بخاری‌های نفتی استان گفت: در حال حاضر ۱۷۰ کلاس درسی وجود دارد که  سیستم غیراستاندارد دارند و مابقی  آن ۲۵ هزار کلاس درس منهای ۱۷۰ مدرسه از سیستم استاندارد مناسب برخوردار است.

فرهودی افزود: البته این مدارس نیز در مناطقی هستند که امکانات زیرساختی ندارد که ابتدا باید گاز برای این مناطق کشیده شود تا حداقل بخاری برای آنها آورده شود و یا لااقل به بخاری نفتی استاندارد مجهز شود.

۳۱ مدرسه سنگی

وی در پاسخ به سوال سوم خبرنگار فارس در رابطه با مدرسه خشتی و سنگی گفت: در آذربایجان‌شرقی هیچ مدرسه خشتی نداریم و همگی در سال ۱۴۰۰ برچیده شده‌اند اما تعداد مدارس سنگی ۹۱ مدرسه سنگی است که هر کدام از آنها هم به سه دسته تقسیم شده‌اند که یکسری به استحکام نیاز دارند که تعداد آنها ۴۶ مورد مدرسه است که این مدارس  ظرف ۲ سال آینده بهسازی خواهند شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: این نهاد بر مبنای اعلام نیاز آموزش و پرورش اقدام به تجهیز می‌کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.