2

میزان استفاده از کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 60273
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
میزان استفاده از کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان‌شرقی
معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در استان ۴۰ هزار نفر از کالابرگ استفاده کرده و حدود ۲۲۰ میلیارد تومان خرید کرده‌اند.

به گزارش تبریزمن، مجید فصیحی، معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کالابرگ الکترونیکی  به صورت پایلوت در ۴ استان اجرا شد و بنا به نتایج خوب این طرح در کل استان‌های دیگر ایجاد شد.

وی به اجرای طرح تشویقی برای دهک‌های اول و دوم، گفت: طرح تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی به دهک‎‌های اول  دوم و سوم بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یافت. این طرح از شهریورماه برای دهک چهار و پنج نیز اختصاص یافته است.

فصیحی متذکر شد: طرح تشویقی صرفا برای دهک‌های کمیته امداد و بهزیستی است همچنین چهار هزار فروشگاه خرد و ۴۰۴ فروشگاه زنجیره‌ای برای این منظور وجود دارد.

وی تصریح کرد: کد ملی افراد در کالا برگ شارژ می‌شود و با تمام کارت‌های اعتباری می‌تواند خرید کند و اگر کارت عابر بانک همراه‌تان نباشد با کد دستوری می‌توانید خرید خود را انجام دهید. *۵۰۰*۱۴۶۳# نیز کد دستوری برای خرید است.

وی یادآور شد: در استان آذربایجان‌شرقی ۴۰ هزار نفر از کالابرگ استفاده کرده و حدود ۲۲۰ میلیارد تومان خرید کرده‌اند.

گزارش فارس حاکی است، طرح کالابرگ الکترونیکی که از اواخر سال گذشته کشور به اجرا درآمد، وارد ابعاد تازه‌تری شده و برای جلب مشارکت بیشتر خانوارها، مشوق‌های جدیدی در آن پیش‌بینی می‌شود. با آغاز مرحله جدید از روز ۱۰ مردادماه، خانوارهای دهک‌ یکم تا سوم که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، به شرط اختصاص ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود( ۲۰۰ هزار تومان) به خرید کالابرگ، ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه به ازای هر نفر دریافت خواهند کرد.

طرح کالابرگ الکترونیکی تکلیفی است که بر اساس قانون بودجه بر عهده دولت گذاشته شده است که دولت می‌تواند به جای پرداخت یارانه معیشتی از طریق کالابرگ خانوارهای کشور را از نظر مصرف ۱۱ قلم کالای اساسی تحت پوشش قرار دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.