5

سفر ۱۳۰ هزار گردشگر از ۶۰ کشور به آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 60330
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
سفر ۱۳۰ هزار گردشگر از ۶۰ کشور به آذربایجان شرقی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر افزایش ۱۵۰ درصدی گردشگران خارجی در دولت سیزدهم، گفت: ۱۳۰ هزار نفر گردشگر خارجی از 60 کشور دنیا در هتل های استان اقامت کردند.

به گزارش تبریزمن، احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی امروز در چهارمین روز از سلسله نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در دولت سیزدهم به توسعه گردشگری نگاه ویژه‌ای است و برنامه‌های کلان توسعه‌ای کشور و استان یک جایگاه ویژه باز کرده است و به طوریکه در تمامی شوراها، ستادها حضور گسترده وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با شااره بر اینکه ۱۰۵ پروژه سرمایه‌گذاری در حال اجراست که ۳۵ هزار میلیارد تومان حجم اجرای این پروژه‌هاست، گفت: هتل بوتیک، مجتمع بین راهی، بوم گردی و تاسیسات گردشگری از جمله این پروژه‌هاست.

 ۱۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری‌های گردشگری کشور در استان آذربایجان‌شرقی است

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری‌های گردشگری کشور در استان آذربایجان‌شرقی است که با اتمام این پروژه‌ها برای هشت هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

حمزه‌زاده گفت: ۹۵ پروژه در بخش‌های مختلف اعم هتل، واحد اقامتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان و با اشتغال ۵ هزار نفر در دولت سیزدهم افتتاح شده است.

وی یادآور شد: ۲۲۷ مجوز برای تسهیل در سرمایه‌گذاری صادر شده است.

افزایش ۱۵۰ درصدی گردشگران خارجی در دولت سیزدهم

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر افزایش ۱۵۰ درصدی گردشگران خارجی در دولت سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم از لحاظ دیپلماسی تمام توان خود را گذاشته است و با حضور در برخی کشورها و دعوت آنها به ایران و همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها متعدد منجر به افزایش حضور گردشگران شده است.

وی گفت: ۱۳۰ هزار نفر گردشگر خارجی اقامت‌کننده در هتل‌های استان است که ۱۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حمزه‌زاده ادامه داد: تنوع گردشگران خارجی در استان اذربایجان‌شرقی یکی از ویژگی‌های حضور این گردشگران است به طوریکه از ۶۰ کشور جهان در استان در حضور داشتند که چین رتبه چهارم را داشته است.

وی با اشاره بر برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف در استان، گفت: ۱۵۲ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در استان برگزار شده است؛ نمایشگاه بین‌المللی و گردشگری از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه در تبریز برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بیات کرد: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها از دیگر موضوعات برگزار شده است که در این خصوص ۵۱ تولید محتوا به زبان‌های مختلف ساخته شده است که با انتشار گسترده آن می‌توان به صنعت گردشگری استان کمک کرد.

وی متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی استان تک بعدی نیست و در انواع گردشگری اعم از سلامت، غذا، خوراکی، گشت و گذار و غیره سرآمد است.

صادرات ۵۲ میلیون دلاری صادرات صنایع دستی

حمزه‌زاده با تاکید بر اینکه کرونا منجر به کاهش حضور گردشگر شده بود از این‌رو منجر به کاهش صادرات صنایع دستی شد، افزود: در حال حاضر طبق اعلام گمرک صادرات ۵۲میلیون دلار صادرات صنایع دستی در استان داشته‌ایم.

وی یادآور شد: چندین شهر استان نیز به شهر ملی تابلو فرش، سفال و ممقان دوزی انتخاب شده است و یک روستای ملی ورنی نیز در استان ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: اهمیت تاریخ و تمدن آذربایجان‌شرقی به اندازه‌ای بالاست که رهبر معظم انقلاب در تمام دیدارها با مردم آذربایجان به آن اشاره کرده‌اند به طوریکه ایشان در دیدار اخیر فرمودند که من عرض می‌کنم نباید گذاشت این تاریخ بزرگ آذربایجان به دست فراموشی سپرده شود و این تاریخ را باید ذکر کرد و قطعا بدون اذربایجان هر روایت کشور ناقص است از این‎‌رو باید برای این تاریخ و انتقال آن تلاش کرد.

۲۵۰۰ اثر تاریخی ثبت شده

وی به ایجاد انجمن‌های میراث فرهنگی اشاره کرد و گف: ۴ هزار اثر شناسایی شده در استان وجود دارد که دو هزار و ۵۰۰ مورد از آنها ثبت ملی شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.