5
رئیس سازمان انرژی اتمی:

دانش هسته‌ای کشور پیشران همه صنایع است

  • کد خبر : 60523
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
دانش هسته‌ای کشور پیشران همه صنایع است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دانش هسته‌ای کشور پیشران همه صنایع بوده و پیشرفت ها در حالی به دست آمده که در ۲۰ سال گذشته خرابکاری‌های صنعتی زیادی شده است.

به گزارش تبریزمن، محمد اسلامی در آئین بهره‌برداری از مخزن آب ۱۰۰ هزار متر مکعبی تبریز اظهار کرد: ترور دانشمندان، تحریم، عملیات روانی، متوسل شدن به سازمان‌های بین‌المللی برای اعمال فشار بیشتر و همه و همه نتوانست مانع پیشرفت دانش هسته‌ای در کشور شود.

وی ادامه داد: دشمنان هر روز رجزخوانی می‌کردند که به تأسیسات هسته‌ای حمله می‌کنند اما امروز انرژی اتمی ایران در صدر کشورهای دنیا جای گرفته است و آنها نمی‌توانند این را تحمل کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: دشمن مخالف آسایش و آرامش مردم ایران است، ناراحت و ناخرسند می‌شود و می‌رنجد از این رو باید قوی‌تر و سریع‌تر و منسجم‌تر کارها را پیش ببریم و برای پیشرفت از جان و دل مایه بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه کشور در یک نقطه پر قدرت و پرظرفیت و اقتدارآفرین قرار دارد، گفت: درست است که وضعیت معیشتی سخت شد و پول ملی افت کرد اما امید است تدابیر کارسازی اتفاق بیافتد و روند آسیب پذیری پول ملی رفع شود.

اسلامی گفت: دشمن امیدآفرینی را هدف قرار داده و با یک روایت‌گری ظالمانه، سعی بر این دارد که این همه کارها را هیچ جلوه دهد.

وی افزود: امروز به لطف الهی در استفاده از فناوری هسته‌ای به تمام سرفصل‌ها و دستاورهای دست یافته ایم که با غیرت و تلاش شبانه‌روزی به دست آمده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: تأثیرگذاری در بین مردم، اعتبار بین المللی و اعتماد بنفس جزو تأکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار ۲۱ خرداد کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور بود؛ ایشان همچنین فرمودند که انرژی هسته‌ای وزن و قدرت و توان بزرگی به کشور داده است و آبروی ایران است.

اسلامی افزود: هم‌اکنون سازمان انرژی هسته‌ای در تولید رادیو داروهای جزو اولین‌هاست؛ آب سنگین‌های تولیدی پیشران فناوری در کشور است و در بخش دروازه الکترونیک، نیمه هادی‌ها، زنجیره ارزش قدرتمند ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه توانستیم در انرژی هسته‌ای در کلیه مباحثی که می‌توانست در پرتودهی مطرح شود یعنی درحوزه کشاورزی و پزشکی از مقاله و فکر و ایده به سامانه و اجرا برسیم، افزود: وقتی می‌گوئیم ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود یعنی اگر از پرتودهی برای این محصولات استفاده کنیم باقیمانده سموم زدوده شده و از بیماری جلوگیری می‌شود و مدت زمان نگهداری محصولات کشاورزی نیز بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد محصولات کشاورزی به صورت ضایعات هدر می‌رود که در بخش کشاورزی ۴۰ میلیون تن می‌شود از این‌رو با پرتودهی جلوی این زیان گرفته می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همچنین استفاده از پرتودهی می‌تواند موانع صادرات کشاورزی ما را رفع می‌کند.

وی ادامه داد: اگر انرژی صلح آمیز هسته‌ای نداشتیم و غنی سازی نکرده بودیم و برای راکتورهای خود سوخت تولید نمی‌کردیم، دیگر نمی‌توانستیم رادیو دارو تولید کنیم و منشأ پرتودهی را فعال کنیم و مردم از این مزیت‌ها بی بهره می‌ماندند.

وی اضافه کرد: این سیاه‌نمایی و ادعای غیرصلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشور، فقط یک دلیل دارد آن هم این است که انرژی هسته‌ای شکافنده علم و فناوری و پیش رونده است و با استفاده نکردن از انرژی هسته‌ای همه صنایع پتروشیمی، فولاد، غذایی، سلولزی و غیره متوقف می‌شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.