7

۷۰ درصد بیمارستان آذربایجان‌شرقی بالای ۶۰ سال عمر دارند!

  • کد خبر : 60442
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
۷۰ درصد بیمارستان آذربایجان‌شرقی بالای ۶۰ سال عمر دارند!
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریزبا بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد بیمارستان‌های استان بالای ۶۰ سال عمر دارند، گفت: بیمارستان‌ها باید تاب‌آوری در برابر زلزله داشته باشند، از این‌رو یک پروژه برای جایگزینی ۵ بیمارستان مطرح شده است که یکی از آنها بیمارستان یک‌هزار تختخوابی است.

به گزارش تبریزمن، علی جنتی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی رسالتی روشن و شفاف دارد؛ این نهاد با ماموریت مختلف در حال فعالیت است و به عبارتی یک سازمان عرض و طویل در حال فعالیت در حیطه‌های مختلف آموزش، درمان، بهداشت و غیره است.

وی با بیان اینکه معاونت توسعه و مدیریت منابع وظیفه دارد تا زیرساخت‌های لازم را برای ارائه خدمات بهتر در حوزه‌های مختلف انجام دهد، ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های فضای فیزیکی، منابع انسانی، تامین منابع مالی مورد نیاز، تجهیزات سرمایه‌ای در حوزه‌های مختلف جزء وظایف این معاونت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که به بخش‌های مختلف علوم پزشکی بستری فراهم کنیم تا این بخش‌ها با خیال راحت ارائه خدمت کنند.

وی یادآور شد: آرزوهای زیادی داریم ولی محدودیت منابع داریم؛ اما با این وجود تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا وظایف خود را انجام دهیم.

جنتی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت بیش از ۱۰ هزار مترمربع واحد بهداشتی افتتاح شده است، ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع واحد بهداشتی در حال اجرا و  چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع پروژه نیز در حال کلنگ‌زنی است همچنین ۲۷ هزار مترمربع از پروژه‌ها توسط خیرین اجرا شده است.

وی افزود: ۱۸۵ هزار مترمربع پروژه ملی اعم از پژوهشگاه ربع رشیدی، بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در دست اجرا داریم همچنین ۷۴ پروژه بهداشتی در حوزه منابع فیزیکی در حال اجراست.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان داشت: در جذب نیروی انسانی متخصص، در طول این دو سال اخیر ۲ هزار و ۳۰۰ نفر تبدیل وضعیت از مسیر جذب ایثارگری؛ ۳۵۰ بهورز به صورت پیمانی  و ۸۰ پزشک خانواده جذب شده است.

وی متذکر شد: بیش از ۳ هزار نفر نیروی انسانی جذب و یا در حال جذب است به طوریکه ۷۶ هیات علمی در علوم پزشکی تبریز جذب شده است.

جنتی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات “های تکت” و تجهیزات مورد نیاز تهیه شده است همچنین در ۹ شهرستان مجموعه سی تی اسکن راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این ۲ سال اخیر ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه تجهیزات شده است، گفت: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز به افتتاح و بهره‌برداری از سی تی ۳۲ و سی تی ۱۶۰ در بیمارستان امام رضا(ع)، اشاره کرد و بیان داشت: راه‌اندازی دستگاه اسکن در بخش قلب نیز از دیگر کارهای صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: در سفر اول و دوم ریاست جمهوری مصوباتی برای توسعه زیرساخت‌ها تأئید شده است.

جنتی ادامه داد: از مسیرهای مختلف اعم از استفاده از مسؤولیت‌های مختلف سازمان‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت خیرین و استفاده از مسیر مولدسازی سعی بر تامین اعتبار و منابع مالی داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد بیمارستان‌های استان بالای ۶۰ سال عمر دارند، توضیح داد: بیمارستان‌ها باید تاب‌آوری در برابر زلزله داشته باشند، از این‌رو یک پروژه برای جایگزینی ۵ بیمارستان مطرح شده است که یکی از آنها بیمارستان یک هزار تختخوابی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر اینکه بیمارستان هزار تختخوابی جایگزین بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان شهداست، ادامه داد: وقتی یک حادثه‌ای رخ می‌دهد باید به فکر سازه بیمارستان و غیره نباشم بلکه باید آن بیمارستان از ابتدای ساخت تمهیدات لازم را داشته باشد و تمام فکر و ذکر ما درمان در آن مرکز باشد و این هم باید به یک مطالبه مردم تبدیل شود.

وی اذعان داشت: در تبریز فقط بیمارستان امام رضا(ع) بعد از انقلاب توسط دولت ساخته شده است و یک بیمارستان کودکان ۷۰۰ تختخوابی و یک بیمارستان مبتلایان به سرطان توسط خیرین ساخته شده است و همواره  ما نیازمند به احداث بیمارستان‌های دیگر هم هستیم.

نمره ما ۲۰ نیست

جنتی متذکر شد: نمره ما بیست نیست و اگر بخواهیم بیست شویم نیازمند این هستیم تا تخصیص‌ها در ساخت بیمارستان‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زمین‌های ساری زمین دانشگاه جزء امتداد پردیس دانشگاه علوم پزشکی است که در طول سالیان گذشته کم توجهی به این مناطق شده است، گفت: در برنامه‌های توسعه، ایجاد مکان‌های آموزشی جدید در این زمین پیش‌بینی شده است همچنین ۳۶ هزار هکتار از اطراف این زمین نیز خریداری شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تثبیت مالکیت، حل مشکلات کاربری و تجمیع زمین‌ها در یک جا از موضوعات اصلی زمین‌‌های ساری زمین است.

وی در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان ادعای مالکیت بخشی از زمین‌ها متذکر شد: ما همچنین ادعاهایی را قبول نداریم؛ هر چیزی باید بر اساس اسناد و مدارک باشد.

جنتی در رابطه با سرمایه‌گذاری در پت اسکن افزود: این یک سرمایه‌گذاری است که به همه تعلق نمی‌گیرد به عبارتی پت اسکن در کل استان فقط یک مورد است و قرار هم نیست افزایش یابد؛ این مجموعه فقط برای شناسایی بیماران مبتلا به سرطان است و یک مجموعه بزرگ و یک سرمایه‌ای بسیار “های تیک” است و لازم نیست همه بیماران هم پت اسکن شوند.

متاسفانه هیچ‌گونه ظرفیتی برای ورود سرمایه‌گذاری فراهم نکرده‌ایم

وی ادامه داد: متاسفانه هیچگونه ظرفیتی برای ورود سرمایه‌گذاری فراهم نکرده‌ایم و این ساختار کل جامعه است اما با این وجود ما از همه سرمایه‌گذارها حمایت می‌کنیم، چراکه وقتی یک سرمایه‌گذار برای ما بیمارستان هزار تختخوابی احداث کند یعنی بار بزرگی از دوش علوم پزشکی برداشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: چند سال گذشته چند آمبولانس از منطقه آزاد خریداری شد و با کلی مذاکرات از گمرک بدون هزینه ترخیص شد.

وی با بیان اینکه ما چیزی به نام جذام نداریم و مرکز جذامیان تبریز به مرکز نگهداری و درمانی بیماران روانی مزمن است، گفت: افرادی که به عنوان جذامی در این مرکز هستند یا دارای خانواده نیستند و یا اینکه خودشان تمایل دارند در آنجا بماند و ما در حال ساماندهی این افراد هستیم.

جنتی یادآور شد: سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱٫۹ است و در استان‌های مختلف به ۲٫۱ رسیده است.

وی بیان داشت: بیمارستان هزار تختخوابی بیمارستان جایگزین شهدا و امام خمینی(ره) است و ما به دنبال این هستیم که علاوه بر توسعه بیمارستان، بیمارستان‌های با عمر بالا را جایگزین کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.