7

آذربایجان‌شرقی در رتبه ششم پرداخت تسهیلات بانکی

  • کد خبر : 60451
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
آذربایجان‌شرقی در رتبه ششم پرداخت تسهیلات بانکی
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 55 درصد منابع بانکی و 56 درصد تسهیلات بانکی در اختیار تهران است، گفت: آذربایجان‌شرقی در منابع رتبه هفتم و مصارف رتبه ششم است.

به گزارش تبریزمن، عادل غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است و بر اساس برآوردها ۹۰ درصد اقتصاد کشور به وسیله سیستم بانکی اداره می‌شود، اظهار کرد: اما آذربایجان‌شرقی استثنا از سطح کشور بوده و ۹۵ درصد اقتصاد آن خصوصی است.

وی با بیان اینکه ۳۰ بانک و موسسه  با ۸ هزار و ۶۵۰ نفر در استان آذربایجان‌شرقی خدمات بانکی را به مردم ارائه می‌دهند، افزود:  ۷۲۶ شعبه بانک‌های دولتی در استان فعال هستند.

پرداخت ۱۰۰ همت تسهیلات در آذربایجان شرقی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان.شرقی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ نزدیک ۱۰۰ همت تسهیلات پرداخت شده است که ۴۷ درصد آن در بخش صنعت و معدن، ۱۱.۵ درصد در بخش کشاورزی، ۹ درصد در بخش مسکن و ساختمان و ۲۴ درصد در بخش خدمات بوده است.

وی ادامه داد: ۲۷ همت در چهار ماهه نخست سال‌جاری شامل ۵۲ درصد بخش صنعت و معدن، ۷.۵ درصد در بخش کشاورزی، ۹.۵ درصد در بخش بازرگانی، ۶.۷ درصد در بخش ساختمان و ۲۴ درصد در بخش خدمات پرداخت کند.

غلامی خاطرنشان کرد: در استان نسبت مصارف به منابع نزدیک ۸۴ درصد است. سهم استان ما از منابع کشور ۲.۷۲ درصد و از مصارف کشور ۲.۳۳ درصد است که این رقم برای سال ۱۴۰۲ تا تیرماه نیز ۲.۷۰ درصد از منابع و ۲.۳۷ درصد از مصارف کشور است.

۵۷ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی وام ازدواج گرفتند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات ازدواج در استان اشاره کرد و متذکر شد: ۶۸ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج در سال گذشته سامانه بانک مرکزی ثبت‌نام کرده بودند که  ۵۷ هزار نفر به عبارتی ۸۴ درصد تا پایان سال، تسهیلات خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: در چهار ماهه سال‌جاری نیز ۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر برای تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کردند که  تا به امروز ۱۵ هزار و ۳۴۱ نفر (۴۱ درصد) موفق به دریافت آن شده‌اند.

پرداخت وام فرزندآوری به ۳۵ هزار نفر

غلامی گفت: در بخش فرزندآوری نیز در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵ هزار مورد تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده بود و در چهار ماهه سال‌جاری نیز ۱۱ هزار مورد تسهیلات با مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است. بر اساس برآوردها نزدیک ۱۲ درصد تسهیلات پرداختی شامل ازدواج، فرزندآوری و بخش قرض الحسنه بوده است.

وی ادامه داد:در استان آذربایجان.شرقی در سال گذشته ۱۹۸ همت منابع و ۱۳۰ همت مصارف پرداخت شده است و استان سهم بانک‌های خصوصی از منابع ۲۳ درصد و مصارف سه درصد است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی بیان داشت:  استان در منابع رتبه هفتم و مصارف رتبه ششم است و ۵۵ درصد منابع کشور و ۵۶ درصد مصارف کشور نیز در اختیار تهران است.

غلامی گفت: شرکت‌های بزرگ و برخی سازمان ها منابع خود را از در تهران متمرکز کردند اما مصارف آنان در آذربایجان‌شرقی است که موجب می‌شود سهم استان از منابع کشور کاهش یابد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.