1

آل هاشم: هدف اصلی جنگ ترکیبی، باورهای خواص و نخبگان است

  • کد خبر : 60501
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
آل هاشم: هدف اصلی جنگ ترکیبی، باورهای خواص و نخبگان است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هدف اصلی جنگ ترکیبی دشمن هدف قرار دادن باورهای مسئولان و خواص و نخبگان است، تا طلایه داران حرکت را از حرکت باز دارد و به تردید وادارد.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با تبریک هفته دولت به دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران به اهم موارد مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه اشاره کرد و اظهار کرد: مقام عظمای ولایت در این دیدار فرمودند مسئولان موظفند کار جهادی کنند و خستگی نشناسند چرا که شیب تند را پشت سر گذاشته و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم و نباید خسته شویم. امروز زمان خسته شدن نیست بلکه زمان امید و حرکت است.

وی در ادامه گفت: در تببین این فراز سخنان ایشان، رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک فقیه برجسته و دیده بان عارف و ژرف اندیش از بلندای ایمان و امید سخن می گوید و این دو دو روی سکه موفقیت و حرکت به سمت و سوی قله های پیشرفت است.

امام جمعه تبریز گفت: ایمان، امید می آورد و تحقق امیدها ایمان را افزایش می دهد بنابراین این بشارت رهبری بر نزدیک شدن به قله ها مبتنی بر مبانی دینی و منطبق بر معارف الهی است.

وی افزود: مخاطب اصلی این بیانات ابتدا مسئولان کشوری و نخبگان انقلاب و پرچمداران حرکت انقلابی و سپس مردم انقلابی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: هدف اصلی جنگ ترکیبی دشمن هدف قرار دادن باورهای مسئولان و خواص و نخبگان است، این گروه قافله سالار قافله اند و دشمن برای بازداشتن قافله انقلاب از حرکت رو به جلو دست به کار شده است تا طلایه داران حرکت را از حرکت باز دارد  و به تردید وادارد.

وی تاکید کرد: این بیان هوشمندانه رهبری در رابطه با نزدیک شدن به قله ها درواقع یک بشارت ‌نهیب گونه و بیدار کننده برای قشر مهم و موثر جامعه است. این بیان نمود و نمادی از آرمان خواهی واقع بینانه است.

آل هاشم اظهار داشت: مردم انقلابی ایران که ۴۵ سال است در حرکت به سمت قله از یک سو نگاه به راههای رفته دارد و از دیگر سو به آینده و قله چشم دارد، نه از راه طی شده مغرور و نه از راه باقیمانده دلسرد می شود‌. امیدواری به آینده خیالبافی نیست بلکه امید آن حالتی است که با حرکت همراه است.

وی در پاسخ به تردید بعضی افراد مبنی بر اینکه “آیا ما واقعا به قله ها نزدیک شده ایم” گفت: مردم ایران در ۴۵ سال گذشته قوی تر شده و در مقابل دشمنان چه در سطح جهانی و چه در سطح منطقه ای رو به ضعف نهاده اند، و حال و روز صهیونیست ها از یک سو و قدرت جبهه  مقاومت از سوی دیگر مهمترین گواه صدق این ادعاست.

دشمن دیگر جرات بر زبان راندن حمله نظامی را ندارد

آل هاشم ادامه داد: در دهه نود و قبل از آن آمریکا به هر مناسبتی بحث حمله نظامی را مطرح می کرد اما امروز ایران از نظر نظامی به درجه ای رسیده است که دشمن دیگر جرات بر زبان راندن حمله نظامی را ندارد چه رسد به اقدام آن.

امام جمعه تبریز افزود: اگرچه جنگ اقتصادی و تحریم های رنگارنگ بیش از چهار دهه بر ایران فشار آورده اما در اثر این تحریم ها نظام جمهوری اسلامی قدرت خود را از دست نداده است.

آل هاشم گفت: در عرصه فرهنگی نیز علیرغم هجمه های دشمن و جنگ تمام عیار فرهنگی که نمونه های آن را در مسائل سال گذشته مشاهده کردیم باید بگوییم در این حوزه هم در حال بازسازی نیرو و توانمندسازی هستیم و در عرصه علم و فناوری نیز راههای میان بر زیادی را رفته ایم و مرزهای دانش را درنوردیده ایم و مسیر آینده روشن است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: این مطالب به معنای نبودن مشکلات و ضعف تدبیرها و معضلات اجتماعی و فرهنگی نیست و ما هم به این مشکلات اعتراض داریم اما انتقاد ها را به علت پایبندی و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی به گونه ای مطرح می‌کنیم تا دشمن سوء استفاده نکند.

وی تاکید کرد: نزدیک شدن به قله به معنای تنت شدن مشکلات نیست اما هرچه به قله نزدیک می شویم عده ای نفس کم می آورند و عده ای توان از دست می دهند و مخاطب اول رهبری در این حوزه مسئولان هستند و توصیه می کنند تا مسئولان خسته نشوند.

امام جمعه تبریز اظهار امیدواری کرد که گامهای خوبی را برای رسیدن به قله برداریم.

در این نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی به ارائه نکته نظرات خود در رابطه با مسائل فرهنگی استان و کشور پرداختند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.