7

افزایش ۳۷ درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور

  • کد خبر : 60445
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
افزایش ۳۷ درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از افزایش 37 درصدی خرید گندم در کشور خبر داد.

به گزارش تبریزمن، مظفر روستایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شروع خرید گندم بیش از ۱۰ میلیون ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان در کشور خریداری شده است.

وی، اضافه کرد: ارزیابی محققان این موسسه و بررسی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی نشان می دهد با وجود خشکسالی در بیشتر استان های کشور استفاده از بسته های زراعی این موسسه عامل افزایش تولید گندم در کشور است.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، در میان تمام توصیه های زراعی، جایگذاری کود اوره در کشت پاییزه عامل بیشترین افزایش تولید گندم دردیمزارهای کشور است.

وی گفت: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی در ۱۹ استان در کشور استفاده از کود اوره در کشت پاییزه، عامل بیشترین افزایش تولید گندم در سال جاری است.

روستایی افزود: امسال گندم کاران با توصیه محققان درزمان کاشت ۵۰ تا ۵۲  کیلوگرم کود اوره در مزرعه همراه با بذر جایگذاری کرده‌اند.

وی افزود: رعایت تراکم بذر، استفاده از ارقام جدید موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، رعایت تاریخ و عمق کاشت از دیگر عوامل موفقیت کشاورزان در افزایش تولید گندم در کشور است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از کشاورزان خواست برای پایداری تولید در دیمزارها ، همچنان دستورالعمل های زراعی این موسسه را در مزارع بکار بگیرند.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۷۱ در ۵ ایستگاه اصلی و ۹ ایستگاه فرعی در مناطق مختلف اگروکلیمائی سردسیری، گرمسیری و نیمه سردسیری و معتدل دیم کشور به منظور افزایش عملکرد محصولات زراعی دیم شامل غلات (گندم نان، گندم دوروم، جو و تریتیکاله )، حبوبات ( نخود و عدس)، دانه های روغنی ( کلزا، آفتابگردان و گلرنگ) و علوفه شروع کرده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.