3

مرکز رصد شاخص‌های فرهنگ عمومی راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 60498
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
مرکز رصد شاخص‌های فرهنگ عمومی راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی مرکز رصد شاخص‌های فرهنگ عمومی خبر داد.

به گزارش تبریزمن، سیدمحمدحسین بلاغی ظهر امروز در در یکصد و یازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: به منظور تجمیع، پردازش و به‌کارگیری داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگ عمومی استان “مرکز رصد شاخص‌های فرهنگ عمومی” راه‌اندازی شده  و “فصلنامه تخصصی فرهنگ عمومی” منتشر خواهد شد.

وی افزود: به منظور ساماندهی برنامه‌ها و رویدادهای برجسته حوزه فرهنگ و هنر استان شیوه‌نامه‌ای در شورای فرهنگ عمومی تدوین خواهد شد.

بلاغی همچنین از تهیه و ارائه طرح “تحلیلی ـ راهبردی” برای رفع کاستی‌ها و ایفای نقش فعّال فرهنگی و رسانه‌ای در مناطق مرزی استان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین بررسی و ارائه گزارش رصدی در خصوص وضعیت پیگیری مطالبات مردمی در حوزه ارتقاء نشاط و مصرف فرهنگی شامل احداث باغ کتاب، توسعه فضاهای گذران اوقات فراغت، بازی‌های مفید، سرگرمی‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی کارگروه رصد شورا عنوان کرد.

وی همچنین از اعضای کارگروه رصد شورا خواست تا موضوعات مهمی همچون تقویت سرمایه اجتماعی، اقامه عدالت اجتماعی، هویت ملی و امید به آینده و معماری و شهرسازی در حوزه ماموریتی دستگاه‌ها و شوراهای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی به ارائه نکته نظرات خود در رابطه با مسائل فرهنگی استان و کشور پرداختند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.