5

واکنش دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی به ابربدهکاران بانکی

  • کد خبر : 60466
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
واکنش دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی به ابربدهکاران بانکی
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی ابربدهکار بانکی ندارد.

به گزارش تبریزمن، عادل غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مطالبات غیرجاری به مانده تسهیلات در سطح کشور بالای ۱۰ درصد است، این امر در حالی است که این رقم در استان آذربایجان‌شرقی ۳ درصد است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵۵ درصد منابع بانکی و ۵۶ درصد تسهیلات بانکی در اختیار تهران است، گفت: آذربایجان‌شرقی در منابع رتبه هفتم و مصارف رتبه ششم است.

پرداخت ارز اربعین به ۳۲ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی

دبیر هماهنگی کمیسیون بانک‌های استان و مدیر امور شعب بانک ملی در خصوص مسؤولیت‌های اجتماعی سیستم بانکی استان، تصریح کرد: از ۲۸ مردادماه نسبت به فروش ارز اربعین اقدام شده و در استان ۳۷ شعبه و پنج بانک به فروش ارز اربعین اقدام کرده و طی این مدت، نزدیک به ۳۲ هزار نفر ( هر نفر ۲۰۰ هزار دینار) توانسته‌اند از سیستم بانکی ارز اربعین دریافت کنند. بانک ملی، تنها بانکی است که می‌تواند به صورت غیرحضوری ارز بفروشد و پارسیان و سپه و صادرات نیز به این موضوع ملحق شده‌اند.

پرداخت ۱۰۰ همت تسهیلات در آذربایجان‌شرقی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ نزدیک ۱۰۰ همت تسهیلات پرداخت شده است که ۴۷ درصد آن در بخش صنعت و معدن، ۱۱.۵ درصد در بخش کشاورزی، ۹ درصد در بخش مسکن و ساختمان و ۲۴ درصد در بخش خدمات بوده است.

وی ادامه داد:  ۲۷ همت در چهار ماهه نخست سال‌جاری شامل ۵۲ درصد بخش صنعت و معدن، ۷.۵ درصد در بخش کشاورزی، ۹.۵ درصد در بخش بازرگانی، ۶.۷ درصد در بخش ساختمان و ۲۴ درصد در بخش خدمات پرداخت کند.

غلامی خاطرنشان کرد: در استان نسبت مصارف به منابع نزدیک ۸۴ درصد است. سهم استان ما از منابع کشور ۲.۷۲ درصد و از مصارف کشور ۲.۳۳ درصد است که این رقم برای سال ۱۴۰۲ تا تیرماه نیز ۲.۷۰ درصد از منابع و ۲.۳۷ درصد از مصارف کشور است.

اختصاص ۳هزار میلیارد ریال برای بهسازی وضعیت آزادراه تبریز- زنجان

 دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی از تخصیص ۳هزار میلیارد ریال به بهسازی وضعیت آسفالت آزادراه تبریز- زنجان توسط بانک ملی از جمله مصوبات سفر رئیس جمهوری به آذربایجان‌شرقی در خرداد ۱۴۰۲ بود، خبر داد.

وی افزود: پروژه‌های آزادراه و بزرگراه‌های میانه- سرچم، صوفیان- شبستر، بستان آباد- سراب، مراغه- هشترود و تصفیه خانه ملکان با سرمایه‌گذاری بانک ملی در حال اجراست.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.