5
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

۳۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص می‌یابد

  • کد خبر : 60481
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
۳۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص می‌یابد
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال ۳۷۰ هزار میلیارد تومان از منابع به طرح های عمرانی اختصاص می یابد.

به گزارش تبریزمن، داوود منظور صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی، با بیان اینکه تکمیل طرح‌های زیربنایی نیمه تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده و فهرست این طرح‌ها مشخص شده، افزود: بودجه‌های تملک سرمایه‌ای نیز با همین رویکرد اختصاص می‌یابد تا اتمام طرح‌ها سرعت بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست سال جاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق مالی سال‌های قبل انجام شده، ادامه داد: اوراقی که امسال برای کل کشور منتشر می‌شود، ۱۹۰ هزار میلیارد تومان است که صرفاً به طرح‌های نیمه تمام اختصاص خواهد یافت.

معاون رئیس جمهور تجلیل مقام معظم رهبری از اقدامات دولت سیزدهم را نیز مایه مباهات و ره توشه‌ای برای تداوم تلاش دانسته و افزود: دغدغه دولت سیزدهم، حل مشکلات مردم، تأمین امنیت، آسایش و رفاه بیشتر به صورت شبانه روزی بوده تا زندگی به کام مردم کشور شیرین‌تر شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین تصریح کرد: دولت در تلاش است که مسئله شناسی درستی انجام داده و اولویت بندی در حل مشکلات و موانع توسعه‌ای در سطوح ملی تا شهرستانی انجام شود و رشد و توسعه تسریع یابد.

منظور در ادامه با اشاره به اینکه استان‌ها متناسب با شرایط موجود، مسائل ویژه ای دارند، افزود: کمک می‌کنیم تا با تفویض اختیارات به استانداران و تمرکز زدایی، مشکلات سریع‌تر رفع شود.

وی همچنین با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده در آذربایجان غربی، استان در مسیر رشد قرار گرفته، اظهار کرد: آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت‌های بالقوه، می‌تواند به عنوان قطب‌های ترانزیتی، تجارت خارجی، محصولات کشاورزی و معدنی در مسیر توسعه گام‌های مؤثری بردارد که بخشی از ظرفیت‌های موجود هنوز فعال نشده و نیاز است پشتیبانی‌های لازم برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه در بخش معدن آذربایجان غربی آمایش معدنی و شناسایی ظرفیت‌های موجود انجام شده، افزود: نیاز است کمک شود تا با مشارکت بخش غیردولتی، سازمان‌های توسعه‌ای، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران، این ظرفیت‌های بالقوه بالفعل شوند.

معاون رئیس جمهور در ادامه، اضافه کرد: در قانون تعیین شده بخشی از درآمدهای معادن صرف توسعه معادن شود، که متأسفانه مغفول مانده و به درستی اجرایی نشده و در تلاش هستیم اجرای درست این قانون عملیاتی شود.

منظور همچنین یادآور شد: تکمیل طرح‌های راه آهن، بزرگراهی و سهم استانی آذربایجان غربی از کریدور شمال به جنوب، ارتقای شاخص تخت بیمارستانی، فضای آموزشی و تکمیل زیرساخت‌های پایانه‌ای استان در دستور کار استاندار آذربایجان غربی قرار گرفته تا عقب ماندگی‌های این حوزه‌ها مرتفع شود.

وی در ادامه افزود: ابلاغ اعتبارات به مناطق سردسیر در زمان مناسب با هدف سرعت دهی به عملیات عمرانی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان، اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی و دریاچه ارومیه را جزو اولویت‌های دولت دانسته و گفت: اعتبارات خوبی از محل اعتبارات محرومیت زدایی و توازن منطقه‌ای در جهت انتقال آب و آبرسانی و طرح‌های سدسازی اختصاص یافته تا پروژه‌های نیمه تمام به بهره برداری برسد که وزارت نیرو نیز در این راستا به توفیقات خوبی دست یافته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.