3

مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 60630
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز و شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش  تبریزمن. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین اظهار داشت: هر چند جمعی از دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) توفیق تشرف به کربلای معلی و شرکت در مراسم اربعین حسینی در حرم سیدالشهدا (ع) را داشته اند، اما جمع قابل توجهی از مردم استان به این مهم موفق نشده‌اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه تبلیغات اسلامی در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی با پیش بینی برنامه ها و مراسم ویژه اربعین تلاش کرده تا این روز در شهرها و شهرستان‌های استان نیز با شور و عظمت خاصی گرامی داشته شود و برگزاری مراسم عزاداری جاماندگان اربعین یکی از این برنامه‌هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری این مراسم عزاداری همزمان با روز اربعین در تبریز و دیگر شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز از محل مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر به سمت گلزار شهدای وادی رحمت برگزار خواهد شد.

وی اقامه نماز ظهر و تلاوت زیارت عاشورا در مصلی و سخنرانی و عزاداری در محل گلزار شهدای وادی رحمت را بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز اعلام کرده و افزود: در مسیر حرکت عزاداران حسینی از مصلی تا گلزار شهدا ۲۰ موکب نیز نسبت به خدمات رسانی به شرکت کنندگان در این مسیر اقدام خواهند کرد و نمونه چنین مراسمی برای کلیه شهرتان‌های استان نیز برنامه ریزی شده است.

حسینی به اقدامات صورت گرفته از طرف هیئات آذربایجا‌ن‌شرقی در ایام اربعین نیز اشاره و تصریح کرد: همزمان با این ایام ۶۵ موکب استان در مناطق مرزی همچنین کشور عراق و مسیرهای منتهی به کربلای معلی مستقر شده و به زوار اربعین خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از برپایی موکب‌هایی در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی از آذربایجان‌شرقی به سمت مبادی مرزی نیز خبر داد و گفت: در مناطقی چون عجب‌شیر، ایلخچی، آذرشهر، بناب و ملکان که در مسیر تردد زوار داخلی و خارجی از جمله از کشور ترکیه قرار دارند، موکب‌هایی برپا شده و به مسافران وادی کربلا خدمات ارئه می‌کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.