1

خدمات‌رسانی ۶۵ موکب آذربایجان شرقی به زائران اربعین حسینی در مبادی مرزی و عراق

  • کد خبر : 60667
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
خدمات‌رسانی ۶۵ موکب آذربایجان شرقی به زائران اربعین حسینی در مبادی مرزی و عراق
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از خدمات رسانی 66 موکب استان به زائران اربعین حسینی در مناطق مرزی و نیز مسیرهای منتهی به کربلای معلی در کشور عراق خبر داد.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی ظهر امروز در جریان بازدید از موکب های برپا شده در مبادی وروردی و خروجی استان به سمت عراق اظهار داشت: بر همین اساس در مناطقی چون عجب شیر، ایلخچی، آذرشهر، بناب و ملکان که در مسیر تردد زوار داخلی و خارجی از جمله از کشورهای چون ترکیه قرار دارند، موکب هایی برپا شده و به مسافران وادی کربلا خدمات ارئه می کنند.

وی از استقرار ۶۵ موکب استان در مناطق مرزی و همچنین کشور عراق و مسیرهای منتهی به کربلای معلی نیز خبر داده و افزود: بیشترین تمرکز موکب های استان در مسیر نجف به کربلاست به طوری که بیش از ۴۰ موکب آذربایجان شرقی در این مسیر مستقر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان شد: تعدادی از مواکب نیز در سلیمانیه، کاظمین و سامرا برپا شده اند و علاوه بر این زائران تردد کننده از مرزهای مهران و تمرچین نیز از خدمات موکب های آذربایجان شرقی در این مبادی مرزی استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: برخی از این مواکب علاوه بر ارائه خدمات معمول و مرسوم رفاهی شامل اسکان و توزیع غذا بین زوار اربعین، در زمینه انجام اقدامات و ارائه خدمات فرهنگی نیز فعال هستند و حتی برخی موکب های برپا شده نیز با رویکرد صرف فرهنگی فعالیت می کنند.

حسینی گفت: فعالیت این موکب های فرهنگی از این منظر حایز اهمیت است که باید در ایام اربعین بُعد معرفتی و تبیینی فرهنگ قرآنی و عاشورایی مکتب سیدالشهدا (ع) در کنار شور حسینی این تجمع میلیونی شیعیان جهان مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.