6

علت سیل در منطقه ارسباران و خسارت ۶۲۲ میلیارد تومانی

  • کد خبر : 60656
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
علت سیل در منطقه ارسباران و خسارت ۶۲۲ میلیارد تومانی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی از خسارت 622 میلیارد تومان سیل در شهرستان‌های اهر، خداآفرین، کلیبر و هوراند خبر داد و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز بیشترین آسیب را به ما وارد کرده و حتی در یکی از روستاها تغییر مسیل منجر به جاری شدن سیل به سمت خانه‌ها شود.

به گزارش تبریزمن، جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده اظهار کرد: سیل هفت شهریور ۵ شهرستان استان آذربایجان‌شرقی را تحت تاثر قرار داده است و خساراتی به مناطق مسکونی، خودروها، مزارع و ابنیه مسیر برخی سازه‌های واقع در مسیر وارد کرده است.

وی با بیان اینکه امروز جلسه ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان اهر برگزار شد، گفت: در این جلسه دستگاه‌های اجرایی موکلف شدند تا موضوع را در حیطه فعالیت خود اعم از آب، برق، گاز و ابنیه پیگیری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: موضوع اصلی ترمیم ساختمان‌های موجود و مباحثی بیمه‌ای است که تلاش می‌کنیم تا از طریق بانک‌ها برای مرمت سازه‌ای ساختمان‌ها تزریق کنیم.

وی گفت: در خصوص نابودی خودروها در اثر سیل برای آن تعداد افرادی که بیمه بدنه ندارند نیز توافقاتی شده است تا جبران خسارت شوند.

ذاکری خاطرنشان کرد: در طول ۵ روز اخیر از طریق واحدهای امدادی و کمک‌های مدیریت بحران و مجموعه‌های استانی بسته‌های معیشتی توزیع شده و خواهد شد.

وی افزود: شهرستان‌های اهر، خداآفرین، کلیبر، هوراند با مجموع ۱۰۱ روستا دچار سیل‌زدگی شده‌اند؛ به‌طوریکه برآورد اولیه از این خسارات در حدود ۶۲۲ میلیارد تومان است و در سریع‌ترین زمان از طریق برنامه و بودجه کشور برنامه اعتباری برای آنها تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تامین بودجه به مصوبه هیات دولت نیاز دارد و امید است تا یک یا دو هفته آینده پرداخت شود.

وی بیان داشت: راه‌ها، پل‌ها، انبیه مسیر و دستگاه‌های خدمات رسان هزینه عمومی است که در قالب ۶۲۲ میلیارد تومان برآور شده است.

ذاکری یادآور شد: موضوع احداث و عدم رعایت الزامات عمومی به خصوص در مسیل و رودخانه و جاهایی که احتمال جاری شدن آب دارد موضوع قابل توجه است به‌طوریکه دبی ۵۰ ساله قابل پیش‌بینی نبود و پوشیدن کانال‌ها با درپوش منجر شده است تا چنین اتفاقی بیافتد.

وی اضافه کرد: در همان ابتدای شروع سیل دو خودرو در مسیل قرار داشت که  به کانال افتادند و منجر به بسته شدن آن شده‌اند از این‌رو آب به جای اینکه در مسیل حرکت کند، به خانه‌های مردم پخش شده است.

ذاکری متذکر شد: ساخت و سازهای غیرمجاز بیشترین آسیب را به ما وارد کرده و حتی در یکی از روستاها تغییر مسیل منجر شده است که جاری شدن سیل به سمت خانه‌ها بشود.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی مجموعه و واحدهایی داخل مسیل و در حریم رودخانه و همچنین شناسایی نقاط دیگر خطرناک که احتمال هرگونه خطری را دارند، را جزو مصوبات جلسه امروز مدیریت بحران قرار دادیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.