1

خدمات رسانی ۶۵ موکب آذربایجان شرقی به زائران اربعین حسینی

  • کد خبر : 60756
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۱۰
خدمات رسانی ۶۵ موکب آذربایجان شرقی به زائران اربعین حسینی
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از خدمات رسانی ۶۶ موکب استان به زائران اربعین حسینی در مناطق مرزی و نیز مسیرهای منتهی به کربلای معلی در کشور عراق خبر داد.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در جریان بازدید از موکب‌های برپا شده در مبادی وروردی و خروجی استان به سمت عراق اظهار داشت: بر همین اساس در مناطقی چون عجب شیر، ایلخچی، آذرشهر، بناب و ملکان که در مسیر تردد زوار داخلی و خارجی از جمله از کشورهای چون ترکیه قرار دارند، موکب هایی برپا شده و به مسافران وادی کربلا خدمات ارئه می‌کنند.

وی از استقرار ۶۵ موکب استان در مناطق مرزی و همچنین کشور عراق و مسیرهای منتهی به کربلای معلی نیز خبر داده و افزود: بیشترین تمرکز موکب‌های استان در مسیر نجف به کربلاست به طوری که بیش از ۴۰ موکب آذربایجان شرقی در این مسیر مستقر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان شد: تعدادی از مواکب نیز در سلیمانیه، کاظمین و سامرا برپا شده‌اند و علاوه بر این زائران تردد کننده از مرزهای مهران و تمرچین نیز از خدمات موکب‌های آذربایجان شرقی در این مبادی مرزی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی از این مواکب علاوه بر ارائه خدمات معمول و مرسوم رفاهی شامل اسکان و توزیع غذا بین زوار اربعین، در زمینه انجام اقدامات و ارائه خدمات فرهنگی نیز فعال هستند و حتی برخی موکب‌های برپا شده نیز با رویکرد صرف فرهنگی فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی گفت: فعالیت این موکب‌های فرهنگی از این منظر حائز اهمیت است که باید در ایام اربعین بُعد معرفتی و تبیینی فرهنگ قرآنی و عاشورایی مکتب سیدالشهدا (ع) در کنار شور حسینی این تجمع میلیونی شیعیان جهان مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.