3
مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی:

مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ ها و مسیل های آذربایجان شرقی خودداری کنند

  • کد خبر : 60784
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ ها و مسیل های آذربایجان شرقی خودداری کنند
مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با هشدار به اینکه اتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها از فردا جمعه تا دوشنبه هفته آینده خطر آفرین است، گفت: هفته گذشته سیل و آبگرفتگی واحدهای مسکونی شهرستان اهر که در جوار یا حریم رودخانه‌ها و مسیل ها بودند را فرا گرفت و دچار خسارت کرد.

به گزارش تبریزمن، محمد باقر هنربر روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران اظهار کرد: سیل هفته گذشته شهرستان اهر زنگ خطری برای محیط‌های مشابه است و بر این اساس باید مراقبت‌های لازم در نواحی مستعد بارش باران و تگرگ به عمل آید.
وی ادامه داد: آب گرفتگی معابر عمومی و لایروبی کردن مسیل ها و رودخانه‌ها در نواحی مستعد بارش و تگرگ، اختلال در تردد و مه گرفتگی، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و شکستن درختان از جمله مخاطراتی است که باید مراقبت های لازم از طرف مردم و مسئولان انجام گیرد.

وی توصیه کرد با توجه به‌ هشدار نارنجی صادر شده از طرف سازمان مدیریت بحران کشور و هشدار نارنجی شماره ۱۸ اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها به ویژه در نیمه شمالی، شرقی و ارسباران اجتناب کنند و مسیل و کانال‌ها لایروبی و زهکشی شود.

هنربر افزود: لغو سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های احتمالی و بارش تگرگ از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تبریزمن، سیل شبانگاه هفتم شهریور جاری در شهرستان‌های شمالی به راه های روستایی، اراضی کشاورزی و باغی، احشام، خودروها و واحدهای مسکونی و دامی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

میزان خسارت سیل به ۱۰۱ روستا در شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، هوراند و ورزقان را حدود ۶ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام شد.

وسعت سیل در شهرستان اهر بیش از سایر شهرستان‌ها بود و در این شهرستان ۳۱ روستا ۶ هزار میلیارد ریال خسارت دیدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=60784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.