5

تکریم مقام استاد شهریار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در تبریز

  • کد خبر : 61110
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۱۰
تکریم مقام استاد شهریار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در تبریز
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی و و تکریم مقام استاد شهریار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در 27 شهریور در تبریز خبر داد.

به گزارش تبریزمن، محمدحسین بلاغی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی و تکریم مقام استاد سیدمحمدحسین شهربار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  و با حضور هنرمندان سرشناس کشور ۲۷ شهریور در تالار پتروشیمی تبریز برگزاری می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این برنامه ها در سه حوزه پژوهشی و علمی، تولید محتوا مانند استوری موشن، کلیپ و پوستر و حوزه ترویجی مانند برگزاری نشست های ادبی و تولید محتوای ادبی و شعر برگزار می شود.

بلاغی، با بیان اینکه روز ۲۷ شهریور برنامه محوری و اصلی بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی برگزار می شود، افزود: قبل از ظهر این روز مزار استاد شهریار با حضور مردم، اهالی هنر، ادب و شعر در مقبره الشعرا گلباران می شود و بعد از ظهر نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

وی، روز ملی شعر و ادب فارسی را ظرفیتی برای تبریز و معرفی  پیشینه غنی و استوار ادبی این شهر و همچنین پتانسیل‌های قدرتمند آن در دوران معاصر برشمرد و بر اهمیت همگرایی و هم‌پوشانی نهادهای فرهنگی برای برگزاری باشکوه‌تر آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار  تاکید کرد و گفت:  جزیره‌ای عمل نکردن و همراهی و همگرایی نهادهای فرهنگی و اصحاب فضل و فرهنگ اتفاقات مبارکی را در عرصه فرهنگ و ادب رقم می‌زند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اشعار استاد شهریار دارای مولفه های مختلفی بوده  و به جرات می توان گفت وی در شعر ترکی و فارسی فاخر و کم نظیر بوده و چنین شاعری که مسلط به دو زبان در دوره معاصر باشد، بی نظیر است.

وی زمان شناسی استاد شهریار را از دیگر ویژگی های این استاد نام برد و اظهار کرد:  استاد شهریار به مسایل زمان زیست خود آشنا بود و با توجه به حساسیت به مسایل اجتماعی، سیاسی، ملی، میهنی و منطقه ای آن زمان و درک صحیح از این مسایل بر مبنای آن کنشگری و شعرسرایی کرده و آثار وی اثر بخش بود.

آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار بیست و هفتم شهریورماه جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.