5

راز عظمت شهریار چیست؟

  • کد خبر : 61245
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
راز عظمت شهریار چیست؟
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مردم‌داری، شاهکارهای ادبی، تسلط به زبان فارسی و ترکی همه این ویژگی‌ها در استاد شهریار جمع شده است.

به گزارش تبریزمن، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی اظهار کرد: امروز روز ادب و فارسی، روز شهریار است؛ روزی که متعلق به هویت ادبی ایران است؛ آن هم در تبریز برگزار می‌شود و ما بر خود می‌بالیم که میزبان این همایش ملی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز همه فرهیختگان گرد هم آمدیم تا سالروز مرد بزرگ عرصه شعر و ادب فارسی و معاصر را گرامی بداریم، افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند شهریار یک شخصیّت نظیف و پاکیزه و دارای خصال برجسته‌ اخلاقی بود. یک انسان متواضع، حق‌پرست، پارسا، بسیار صمیمی و صادق؛ از جمله‌ کسانی که کالای شعر خود را حاضر نیست به کسی بفروشد؛ این خیلی مهم است. یعنی واقعاً نظیر شهریار کسی را نداریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مردم‌داری، شاهکارهای ادبی، تسلط به زبان فارسی و ترکی همه این ویژگی‌ها در استاد شهریار جمع شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیان دیگر فرمودند که در کنار هویت دینی اسلامی حفظ زبان و ادبیات فارسی دومین رکن انقلاب اسلامی است و شاعران نامدار آذربایجان همچون استاد شهریار جزو بزرگترین شعرای ادبی فارسی است.

خرّم متذکر شد: استاد شهریار نماد اسلام‌گرایی، اسلام دوستی و تعلق فرهنگ و هنر است؛ او مسیر خود را از خیلی‌ها جدا کرد حتی قبل از انقلاب.

وی ابراز کرد:  تقویت همبستگی ملی، منجر به جمع شدن همه اقوام در یک مکان به نام ایران است. استاد زمان‌شناس بصیری بود که هیچ وقت نسبت به اتفاقات ایران و آذربایجان بی‌تفاوت نبود و هویت و ارزش‌های دینی ملی ابراز ارادات داشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امیدواریم هنرمندان و شعرا شهریار زمان خویش باشند.

وی گفت: ما در دولت سیزدهم روزی که این مسوولیت را بر عهده گرفتم از همان روز اول نسبت به فرهنگ خود را موظف دانستیم به طوریکه مقبره الشعرا در وضعیت تهدید قرار گرفته بود. اما الآن آن بازسازی شده و نگارخانه‌ها هم در حال بازسازی است.

خرّم ادامه داد: قبلا سالن‌های دیگری که در این شهر متروکه شده بودند امروز همه آنها احیا شده است.

وی در توضیح بیشتر گفت: در اکثر شهرستان‌ها مجتمع‌های فرهنگی ناقص داشتیم و اکثرا الان در دست ساخت و تعمیر است و قبل از اتمام این دولت قول آماده‌سازی و تحویل آنها به هنردوستان را دادیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.