8

رونمایی از شهرک بازی‌های رایانه‌ای در باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 61242
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
رونمایی از شهرک بازی‌های رایانه‌ای در باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی از رونمایی شهرک بازی‌های رایانه‌ای در باغ موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار برنامه برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

به گزارش تبریزمن، «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شعار امسال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس «ما متحدیم» است؛ یعنی همه ارکان کشور و همه نیروهای مسلح در برابر دشمن متحد هستیم تا از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم.

وی ادامه داد: عنوان مراسم‌های امسال ما «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» است و این در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اینکه دفاع مقدس قله است و جبهه مقاومت دامنه آن است.

امیر عباسی تاکید کرد: گرایش مراسم‌های دفاع مقدس امسال به سمت بانوان و همسران رزمندگان است و در بخشی از برنامه‌هایی که امسال پیش‌بینی کردیم در حوزه دامنه بانوان و مجاهدت‌های این عزیزان در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی با با اشاره با آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: اولین برنامه ما فردا دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با نماینده محترم ولی فقیه در استان است که ساعت ۹ صبح فردا سه شنبه برگزار خواهد شد که از عزیزان رسانه‌ تقاضا دارم که برنامه‌های دفاع مقدس را پوشش دهند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان در ادامه افزود: بیش از ۲۰۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس در سراسر استان و کشور پیش بینی شده است که در شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران و دبیری فرماندهان محترم سپاه پاسداران و در همه شهرها و روستاها در قالب شعار «ما متحدیم» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجلیل از نزدیک به ۱۲۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، رونمایی از شهرک بازی‌های رایانه‌ای در باغ موزه دفاع مقدس استان، رژه نیروهای مسلح استان در تبریز، رونمایی و افتتاح دستاوردهای دفاع مقدس و رونمایی از برخی طرح های عمرانی موزه دفاع مقدس و ابرسوژه آن، غبارروبی مزار شهدا، اکران فیلم خلبان محققی در پایگاه نیروی هوایی از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

امیر دریادار دوم عباسی با تاکید بر اهمیت انقال مفاهیم دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان ابراز داشت: ما افتخار می‌کنیم سال گذشته ۹ هزار دختر دبیرستانی را به باغ موزه دفاع مقدس دعوت کردیم و بازخوردی که از این اتفاق گرفتیم بسیار مثبت بود به همین خاطر است که باید در انتقال مفاهیم دفاع مقدس و اثرات آن بسیار بیشتر کار کنیم تا نسل جوان ما دستاوردهای آن دوران پرشکوه را بهتر درک کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در ادامه از رونمایی از دو برنامه کاربردی بنام‌های «شهید تجلایی و شهید فکوری» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ما برای انتقال مفاهیم و تجربیات دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان اقدام به ساخت دو برنامه کاربردی کردیم که کاملا فرهنگی و به دور از فضای خشونت است که انشالله در آینده‌ای نزدیک با حضور اساتید و مسئولین رونمایی خواهد شد.

وی همچنین به تخصیص بودجه اداره کل حفظ آثار استان از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه در سفر دوم بودجه‌ای به ما اختصاص داده نشد اما در سفر اول ۵۰ میلیارد تومان به اداره کل اختصاص داده شد که از این مبلغ توانستیم ۱۵ میلیارد را جذب کنیم.

امیر دریادار عباسی در بخش پایانی سخنان خود به جنگ هیبریدی دشمنان نیز اشاره کرد و عنوان کرد: در این جنگ موضوع جنگ نامتعارف است و خاکریز و جبهه و تجهیزات بر خلاف جنگ متعارف مشخص نیست.

وی اضافه کرد: جنگ نامتعارف در همه حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … دیده می شود و دشمن از چنین رهگذری برای مغلوب کردن استفاده می کند و اهالی رسانه امروز اصلی ترین رزمندگان آن به شمار می روند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.