4

آموزش مدیران و توانمندسازی سلامت خاورمیانه در تبریز

  • کد خبر : 61451
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
آموزش مدیران و توانمندسازی سلامت خاورمیانه در تبریز
مدیر مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت( دانشگاه علوم پزشکی تبریز) از آموزش مدیران و توانمندسازی سلامت خاورمیانه در تبریز خبر داد.

به گزارش تبریزمن، امروز اولین نشست همفکری راه‌اندازی کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا و پنجمین جایزه مصطفی و نهمین رویداد علم و فناوری با حضور نمایندگانی از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه به میزبانی علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

آموزش مدیران و توانمندسازی سلامت خاورمیانه در تبریز

یوسفی، مدیر مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت( دانشگاه علوم پزشکی تبریز) در تشریح مرکز ملی آموزش گفت: این مرکز در سال ۲۰۰۰ با فاند سازمان بهداشت جهانی تاسیس شد و هدف آن توانمندسازی نظام‌های سلامت حوزه مدیترانه شرقی و خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مدیران انجام مشاوره‌های تخصصی و تحقیقات جزو برنامه‌های این  مرکز است، ادامه داد: این مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی است و کارهای بسیار گسترده با کشورهای همسایه و منطقه در زمینه آموزش مدیران و توانمندسازی نظام‌های سلامت داریم و از جمله کارهای انجام گرفته بحث آموزش مدیران در کشورهای منطقه است.

یوسفی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم به عنوان یک دبیرخانه برای این اتحادیه‌ای که می‌خواهد ایجاد شود، کمک کنیم و این دبیرخانه را ما ایجاد کنیم.

۹۸ درصد داروهای کشور در خود کشور تولید می‌شود

نجفی، معاون غذا و داروی علوم پزشکی تبریز  نیز در این جلسه با بیان اینکه ۹۸ درصد داروهای مورد نیاز کشور در خود کشور تولید می‌شود، گفت: استان ما نیز یکی از قطب‌های تولید داروخانه دارد و سه کارخانه تولید دارو دارد به طوریکه یکی از کارخانه‌های ما ۴۳ درصد سرم کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: ۶۰۰ قلم دارو در این سه کارخانه استان تولید می‌شود و به کشورهای مختلفی صادر خواهد شد.

نجفی متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی بیش از ۸۰ واحد تولید لوازم مصرفی و سرمایه‎‌ای پزشکی را دارد؛ دانشکده داروسازی در استان ما بیش از ۷۵ سال قدمت دارد و بیش از ۶۰۰ دانشجو را در مقاطع مختلف تربیت کرده است.

تبریز شهری است که زنانش دانشمندان مطرح جهان هستند

 یونس فاتح، فرماندار تبریز با بیان اینکه این شهر اولین‌هاست، گفت: ما ۷۰۰ سال قبل در این شهر جراحی انجام گرفته است؛ اولین چاپخانه اولین واحد صنعتی در این شهر بود.

وی ادامه داد: ما در تبریز استاد شهریار داریم و بانوانی چون داوران که دانشمند مطح جهانی است را داریم.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: در دوران کوئید ۱۹ همه پای کار آمده بودند بخش درمان در حیطه خود و مردم در پاکسازی شهر و مراقبت‌های لازم همکاری می‌کردند.

وی گفت: امید است پایان این نشست برکت برای همه کشورها و استان ما باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.