2

ایجاد همکاری در مگاپروژه‌های بین کشورهای اوراسیا

  • کد خبر : 61448
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
ایجاد همکاری در مگاپروژه‌های بین کشورهای اوراسیا
معاون تحقیقات و پژوهش علوم پزشکی تبریز از ایجاد همکاری در مگاپروژه‌های بین کشورهای اوراسیا خبر داد.

به گزارش تبریزمن، امروز اولین نشست همفکری راه‌اندازی کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا و پنجمین جایزه مصطفی و نهمین رویداد علم و فناوری با حضور نمایندگانی از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه به میزبانی علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

در این جلسه شهابی، معاون تحقیقات و پژوهش علوم پزشکی تبریز  به رنکینگ جهانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اشاره کرد و گفت: ۳۳ مرکز تحقیقاتی در استان داریم که رتبه‌های جهانی دارند و سه مرکز رشد تجهیزات پزشکی، فرآورده‌های دارویی و بیوتکنولوژی دارویی در استان وجود دارد و همچنین دو مرکز نوآوری سلامت و مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی بازساختی و پارک سلامت وجود دارد.

وی ادامه داد: پارک سلامت در استان در یک مکان بزرگ با حضور ۸۸ شرکت دانش‌بنیان ایفای نقش می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی  برای همکاری در مگا پروژه‌ها، گفت: در تجارت محصولات دارویی نیز با ظرفیت زیادی در ایران روبه‌رو هستیم که تمایل افزایش این ارتباطات را داریم.

همکاری در پیشگیری بین کشورهای اوراسیا

 حقایقی، تبریز شهر اولین‌هاست و برنامه پرشک خانواده در استان بسیار خوب اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بین‌المللی ایجاد شده در تبریز یکی مدارس مورج سلامت و شهر سالم است، گفت: امید است این همکاری‌های بین‌الملل ادامه داشته باشد تا در حوزه بهداشت در منطقه همه‌مان حرف اول را بزنیم چراکه پیشگیری همیشه قبل از درمان است.

خدمات درمانی و آموزشی در ۴۳ بیمارستان استان

احمدیان، معاونت درمان علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت:  ۴۳ بیمارستان در اقصی نقاط استان که شامل بخش‌های دولتی و خصوصی است.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه بیمارستان‌های استان علاوه برکارهای درمانی، دوره‌های آموزشی و تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان‌ها وجود دارد، گفت: ما دانشجویان داخلی و خارجی زیادی در حال تحصیل در تبریز داریم.

معاون درمان علوم پزشکی تبریز یادآور شد: تمام کارهای تخصصی و فوق تخصصی، جراحی‌های مختلف، پیوند ارگان‌های مختلف در استان انجام می‌گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.