5

تبریز تنها شهر ایران با سابقه ۵۰۰ ساله در پایتختی

  • کد خبر : 61473
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تبریز تنها شهر ایران با سابقه ۵۰۰ ساله در پایتختی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز تنها شهر ایران با سابقه ۵۰۰ ساله در پایتختی است، گفت: متاسفانه تاکنون آنچه در تاریخ، تمدن و آثار تاریخی این کهن شهر وجود دارد نه تنها به گردشگران خارجی که برای گردشگران داخلی نیز به خوبی و مفصل معرفی و شناسانده نشده است.

به گزارش تبریزمن، احمد حمزه‌زاده امروز در مراسم گرامیداشت هفته گردشگری، قدمت و سابقه طولانی تمدنی آذربایجان شرقی و تبریز را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه تبریز تنها شهر ایران با سابقه ۵۰۰ ساله در پایتختی است، افزود: متاسفانه تاکنون آنچه در تاریخ، تمدن و آثار تاریخی این کهن شهر وجود دارد نه تنها به گردشگران خارجی که برای گردشگران داخلی نیز به خوبی و مفصل معرفی و شناسانده نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، تبلیغات و بازاریابی را از چالش های اصلی حوزه گردشگری استان بیان کرد و گفت: برای رفع این مشکلات به شدت نیازمند همکاری و تعامل با رسانه ها و نیز توسعه فعالیت های بخش خصوصی در قالب کانون ها و انجمن های صنفی هستیم.

۱۰ درصد سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری کشور در آذربایجان‌شرقی

او توجه به سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت های اصلی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری دانست و ادامه داد: در این زمینه رتبه سوم کشوری را در اختیار داریم، به طوری که از مجموع سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری کل کشور در گردشگری، سهم استان ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است که ۱۰ درصد مجموع سرمایه گذاری‌های این حوزه در کل کشور را شامل می‌شود و رقم قابل توجهی است.

حمزه زاده ظرفیت میراثی و گردشگری آذربایجان شرقی را بسیار بالا عنوان و اظهار کرد: در این راستا جا دارد نسبت به تهیه و تدوین بسته های تشویقی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بیش از پیش اقدام شود تا شاهد رشد روزافزون حجم سرمایه گذاری‌ها در شهرها و بخش‌های مختلف استان باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.