2

صهیونیسم بر تکثر فرق و انشقاق و تفرقه بین شیعه و سنی دامن می‌زند

  • کد خبر : 61487
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
صهیونیسم بر تکثر فرق و انشقاق و تفرقه بین شیعه و سنی دامن می‌زند
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اگر جمعیت چند میلیاردی مسلمانان در جهان ید واحده شوند، هیچ قدرتی توان ایستادن در مقابل آن را نخواهد داشت و همین موضوع سبب می شود تا جریان هایی مانند صهیونیسم بر تکثر فرق و انشقاق و تفرقه بین شیعه و سنی دامن زنند.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی امروز در اختتامیه همایش ادبی «شمیم وحدت» با اشاره به تکثر فرق و مذاهب به اسم اسلام در سطح جهان اظهار داشت: اینکه این فرقه ها توسط چه کسانی و با چه منظوری ایجاد شده اند نیاز به تامل دارد چون تشیع و تسنن دو مذهب اصلی در دین اسلام هستند و اگر جمعیت چند میلیاردی مسلمانان در جهان ید واحده شوند، هیچ قدرتی توان ایستادن در مقابل آن را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همین موضوع سبب می شود تا جریان هایی مانند صهیونیسم بر تکثر فرق بنام اسلام و انشقاق و تفرقه بین شیعه و سنی دامن زنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: چنین جریان هایی با بزرگنمایی بعضی نقاط تفاوت و اختلاف، از قدرت گیری ید واحده اسلامی جلوگیری می کنند چون قدرت ایستادگی در برابر آن را ندارند و این در حالی است که بزرگان اهل سنت به کرات بر حب و احترام به اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه معصومین (ع) تأکید و سفارش کرده اند و هیچ اختلافی در مورد اصول و مبانی اساسی اسلام بین شیعه و سنی وجود ندارد.

 حسینی اظهار داشت: دشمن با استفاده از موضوعاتی چون گسل های اجتماعی و قومی و تشدید برخی اختلافات مذهبی بر بستر این گسل ها تلاش می کند  به اهداف خود برسد اما مسلمانان به ویژه امت ایران اسلامی با همدلی، اتحاد و یکدلی همه این نقشه ها را خنثی و ثابت خواهند کرد که امت رسول خدا و مقید و پایبند به حبل المتین یعنی قرآن کریم و اهل بیت (ع) هستند.

تجلیل از ۱۶ شاعر برگزیده در اختتامیه نخستین همایش ادبی «شمیم وحدت»

همایش ادبی «شمیم وحدت» با برگزاری آئین اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده در تبریز به کار خود پایان داد.

نخستین همایش ادبی شمیم وحدت که به مناسبت میلاد رسول مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) و هفتۀ وحدت به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و با مشارکت نهادهای فرهنگی استان همچون صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و معاونت فرهنگی سپاه برگزار شد، با برگزاری آئین اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده در تبریز به کار خود پایان داد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با انتشار فراخوان این همایشبیش از ۱۷۰ اثر از ۳۱ شهریور تا ۵ مهر ۱۴۰۲ برای شرکت در این همایش به دبیرخانه آن ارسال شده بود و شاعرانی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان و حتی گیلان آثار خود را برای شرکت در نخستین همایش شمیم وحدت ارسال کرده بودند.

در آئین اختتامیه این همایش از ۱۶ شاعر برگزیده از بین شعرای شیعه و سنی شرکت کننده شامل سعید مبشر از استان اردبیل، ناصر دوستی از استان زنجان، وحید طلعت و تبسم رضازاده از آذربایجان غربی، ماموستا جلال مرادی و ماموستا سید محمد رئوف دستی از شعرای اهل تسنن از کردستان، حسن زرنقی، قربان زارعی، محسن رستم زاده، سحر اشرفی، خلیل آسانی، علیرضا عباسی، حسین حسنی افشرد، الیاس ملک پور، لیلا میرزائیان فر و مجاهد تبریزی از آذربایجان شرقی به عنوان نفر برگزیده با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

همچنین در اختتامیه نخستین همایش ادبی «شمیم وحدت» از خانواده شهید بسیجی حسین اجاقی از شهدای امنیت آذربایجان شرقی که در جریان اغتشاشات سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمد، تجلیل بعمل آمد.

گزارش فارس حاکی است، نخستین همایش ادبی «شمیم وحدت» که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از ۱۶ شاعر برگزیده از شعرای شیعه و سنی استان های شمال غرب کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، زنجان و گیلان در تبریز بکار خود پایان داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.