6

چند درصد پرونده‌های طلاق به سازش ختم می شود

  • کد خبر : 61565
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
چند درصد پرونده‌های طلاق به سازش ختم می شود
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از 20 درصد سازش در پرونده‌های طلاق در استان خبر داد و گفت: غربالگری حاملگی به صورت کامل حذف نشده و چنین ادعاهایی تکذیب می‌شود.

به گزارش تبریزمن، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار کرد: “سلامت روان حق همه است” شعار امسال برای هفته سلامت روان است.

وی با بیان اینکه سلامت روان یکی از مهم‌ترین موضوع در جامعه است، گفت: رسالت علم روانشناسی شفای روح است و باید به این باور داشته باشیم تا حس خوب به انسان‌ها بدهیم.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: با گفتگو به تنهایی‌هایمان خاتمه دهیم یکی دیگر از رسالت‌های روانشناختی است. بدون شک جامعه آرمانی و مورد انتظار جامعه‌ای است که تک تک افراد آن در سطح بالایی از سلامت از جنبه‌های مختلف قرار داشته باشد.

وی با اشاره بر برنامه‌های این هفته، گفت: اقدامات اختصاصی برای ارتقای سلامت روان، پیشگیری از اختلالات روانی و تسهیل بهبودی، ارتقای حقوق انسان، کاهش شیوع و اختلالات روانی از جمله اقدامات ماست.

صحاف بیان کرد: تقویت رهبری و دولتی موثر برای سلامت روان، تهیه خدمات جامع، یکپارچه و مسوولانه سلامت روان و مراقبت اجتماعی در شرایط جامعه، اجرای راهبردهایی برای ارتقا و پیشگیری در سلامت روان، جزو چهار موضوع کلیدی تمرکز است.

وی گفت: بر اساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور سازمان بهزیستی کشور متولی سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مداخله در بحران‌های اجتماعی، ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به همه معلولان و مددجویان و گروه‌های آسیب‌پذیر از قبیل زنان، کودکان، سالمندان، نیازمندهای جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در بحث خانواده شکل‌گیری یک نهاد سالم، به نام خانواده اعم از ازدواج و آموزش‌های مرتبط با آن و تقویت و تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و تربیت فرزند است، افزود: یکی از افتخارات بهزیستی این است که در نزدیک‌ترین ارتباط خود با انسان‌ها از طریق متخصصانی دلسوز و متعهد است.

۳۵ هزار مشاروه حضوری

وی با اشاره بر اینکه ارتباط بهزیستی با جامعه مردمی از طریق مشاوره‌های حضوری و تلفنی در وهله اول می‌باشد، افزود: در سال گذشته به تعداد ۳۵ هزار و ۷۸۳ مشاوره حضوری در تعداد ۱۷۷ مرکز دولتی و غیردولتی انجام گرفت.

صحاف با تاکید بر اینکه بهزیستی جزو نهادهایی است که بیشترین ظرفیت را برای همکاری و مشارکت در خدمات روان‌شناختی دارد، گفت: هم اینک نزدیک بر یک هزار نفر در بخش‌ای دولتی و غیردولتی کار می‌کند.

همکاری ۸۲۵ موسسه با بهزیستی

وی یادآور شد:  ۸۲۵ موسسه با بهزیستی همکاری می‌کند که نزدیک ۴ بر هزار نفر در این مراکز فعالیت می‌کنند به طوریکه ۵۰ درصد از آنها مرتبط با روانشناسی و دارای مقاطع تحصیلی بالا هستند.

صحاف افزود: بخش عظیمی از این مراکز غیردولتی است.

وی گفت: روانشناس و تاثیر آنها نقش زیادی در عملکرد بهزیستی دارد و در همه بخش‌های این سازمان، روانشناس یک نقش پراهمیتی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: وقتی در جاهایی می‌بینیم که مددیار معلولین را در مراکز مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد ناشی از این است که خود  آن فرد نه تنها تخصصی در این زمینه ندارد بلکه خودش از سلامت روان برخوردار نیست.

وی متذکر شد: نظارت و بازرسی در استان به قدری زیاد است که اجازه این داده نمی‌شود که معلولی مورد آزار و اذیت قرار گیرد و  درصورت مشاهده نیز با برخورد بسیار شدیدی خواهد بود.

صحاف به موضوع خانواده اشاره کرد و گفت: آموزش‌های مهارت‌های پیش از ازدواج، آموزش‌های بعد از ازدواج، تربیت فرزندآوری، کنترل و کاهش طلاق، مداخله در بحران از طریق خط ۱۲۳ وجود دارد.

رایگان بودن مشاوره‌ها

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره بر اینکه  ۷۲ هزار و ۶۸۴ مشاوره توسط ۱۷ مشاور به صورت تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام گرفته است، گفت: در سال جاری ۱۶ هزار و ۶۱۰ مشاوره حضوری انجام گرفته و همچنین  ۳۸ هزار و ۴۲۰ مشاوره تلفنی داشتیم.

وی بیان کرد: مشاوره‌های صورت گرفته رایگان است و حداقل نیم ساعت وقت برای فرد مشاور گیرنده اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان  ابراز کرد:در بخش کنترل و کاهش طلاق از طریق سامانه “زمان” همه افرادی که متقاضی طلاق هستند، به ما ارجاع داده می‌شود و ما از این طریق مشاوره می‌دهیم.

وی افزود: در سال گذشته ۸ هزار و ۵۳ نفر مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق داده شد و امسال نیز  ۴ هزار و ۷۶۵ نفر نیز مشاوره داده شده است.

صحاف گفت: ۲۰ درصد سازش در پرونده‌های طلاق سال گذشته و ۲۰ درصد امسال سازش داشتیم که ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: وکلا در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند و مراجعان را برای مشاوره به ما ارجاع دهند.

مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: در سال گذشته ۷هزار و ۴۱۵ مورد تماس با ۱۲۳ داشتیم که بیشترین موضوع مداخله در بحران فردی و خانواده و  کودک آزاری بود.

۳ هزار و ۹۰۱ مداخله در بحران

وی گفت: ۳ هزار و ۹۰۱ مداخله در بحران در سال گذشته داشتیم به طوریکه در شناساندن شماره ۱۲۳ تمام تلاش خود را می‌کنیم و با هر طریقی اطلاع رسانی می‌کنیم؛ در ۶ ماه ۲ هزار و ۷۹۵ مورد تماس داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در تمام بحران‌ها ما مداخلات لازم را داشتیم؛ تیم «محب» بعد از همه بحران‌ها اعزام می‌شوند و با مردم بحران دیده صحبت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در دوران پاندمی کرونا نیز با انواع بحران سلامت مردم، بحران خانواده با شیطنت کودمان‌شان و غیره روبه‌رو بودیم.

وی با اشاره بر اینکه در شناسایی جنین معلول موفق عمل کردیم، ادامه داد:  هفت هزار و ۶۰۴ مورد پیشگیری از تولد نوزادان معلول وجود داشت که بالغ بر ۸ میلیارد تومان نیز هزینه شده است.

صحاف گفت: معلولین تحت پوشش بهزیستی هستند و همه این خانواده‌ها غربال شده‌اند. در ازدواج معلولین با یکدیگر ما غربال انجام می‌دهیم تا میزان ریسک برای آنها تعیین کنیم.

وی یادآور شد:  غربالگری حاملگی به صورت کامل حذف نشده است و چنین ادعاهایی تکذیب می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.