7
آذربایجان کهن،پیشران وطن؛

نخستین کامیونت‌ تولید تبریز به بازار رسید

  • کد خبر : 61645
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
نخستین کامیونت‌ تولید تبریز به بازار رسید
نخستین محصول خط تولید راه اندازی شده توسط رئیس جمهور در سفر استانی به آذربایجان شرقی در تبریز وارد ناوگان خدمات شهری شد.

به گزارش تبریزمن، ۱۸ خرداد بود که رئیس جمهور به منظور انجام دومین سفر استانی خود به آذربایجان شرقی وارد تبریز شد و در ساعات اولیه حضورش از ۴ طرح تراکتورسازی بهره‌برداری کرد.

خط تولید خودروهای تجاری از طرح‌ها افتتاح شده این مجموعه طی این روز بود که یکی از محصولات تولیدی کامیونت ۱۱ تنی عنوان شد که امکان تولید این نوع خودرو در کشور وجود نداشت و محصول وارداتی محسوب می‌شد.

اما بعداز چهار ماه از گذشت آن روز، اولین محصولات تولیدی خودروسازان دیزلی آذربایجان به منظور ارائه خدمات شهری تحویل شهرداری کلان شهر اولین‌ها داده شد.

مدیرعامل شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: اولین محموله از تولیدات کامیونت ۱۱ تنی به تعداد ۲۰ دستگاه تحویل شهرداری کلان شهر تبریز شد.

سعید پناهی با اشاره به اینکه اولین محصولات کامیونت ۱۱ تنی برای ارائه خدمات به شهروندان شهر اولین‌ها اختصاص داده شده است، افزود: این محصولات در حوزه خدمات شهری با انواع کاربردها قابلیت استفاده در بخش‌های آتش‌نشانی، کشتارگاه‌ها، حمل زباله است که مقرر شده ۲۰ دستگاه آن وارد ناوگان حمل و نقل پسماندها کلانشهر تبریز شود.

وی از آمادگی خودروسازان دیزلی گروه تراکتورسازی برای ارائه خدمات به سایر کلان شهرها و تامین نیاز آنها خبر داد.

به گفته پناهی از ۵۰۰ دستگاه ظرفیت تولیدی خودروسازان، ۵۰ درصد آن تولید و آماده تحویل به مشتریان می باشد.

تولیدات تراکتورسازی عمر ناوگان خدمات شهری را از ۹٫۵ به ۶ سال کاهش می دهد

مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری کلانشهر تبریز نیز در آیین تحویل کلید این خودروها به خبرنگار فارس در تبریز گفت: با توجه به تکلیفی محوله از سوی شهردار تبریز درباره نوسازی ناوگان خدمات شهری، پیگیرهای متعدد از خودروسازان مختلف برای انتخاب خودروی مناسب به منظور جایگزینی خودروهای موجود صورت گرفت و نهایتا مطمئن‌ترین خودرو که از هر جنبه نظر کارشناسان فنی شهرداری را جلب کرد تولیدات خودروسازان تراکتورسازی بود.

حبیبه هراتی با تاکید بر اینکه این نوسازی در وهله اول به منظور کاهش آلودگی هوای تبریز صورت می‌گیرد، اظهار داشت: خودروهای ۱۱ تنی تولیدی در تراکتورسازی جایگزین ۲۰ دستگاه خودروی موجود در ناوگان خدمات شهری تبریز می‌شود و در واقعه به جای هر دو بار تردد برای جمع آوری زباله های شهری یک بار در شبانه روز این امر صورت خواهد گرفت.

وی اذعان داشت: ورود این خودروها به ناوگان خدمات شهر در کاهش بار ترافیکی کلانشهر تبریز و همچنین کاهش آلودگی زیست محیطی و بخصوص آلودگی هوای این شهر تاثیرات غیرقابل انکاری خواهد داشت که باید به این ویژگی‌ها، قابلیت‌های کاهش هزینه‌های خدمات شهری و هزینه‌های استهلاک و نگهداری خودروهای موجود را اضافه کرد.

هراتی از کاهش عمر ناوگان خدمات شهری از ۹.۵ سال به ۶ سال را از دیگر پیامدهای جایگزینی محصول کامیونت ۱۱ تنی تراکتورسازی با خودروهای موجود مجموعه تحت مدیریتش اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول در حوزه کلانشهر تبریز استقبال از تولیدات تراکتورسازی از سوی شهرداری تبریز و صدور دستورات لازم به منظور فراهم آوردن زمینه استفاده از آنها در ناوگان شهرداری تبریز صورت گرفته و اقدامات شخص شهردار تبریز زمینه بهره‌مندی از این محصولات را ممکن ساخته بطوری که مقرر شده تا در گام نخست ۲۰ دستگاه از این تولیدات را وارد ناوگان خدمات شهری تبریز کنیم و برای مرحله بعد نیز پیش بینی تجهیز ۲۰ دستگاه دیگر توسط کامیونت‌های ۱۱ تنی انجام شده که مطمئنا با طی این روند به زودی شاهد نوسازی کامل ناوگان خدمات شهری کلان شهر تبریز با استفاده از تولیدات صنعتگران خود تبریز خواهیم بود.

گزارش فارس حاکی است، خط تولید و مونتاژ انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین، کشنده و ون طی ۱۸ خرداد و با حضور رئیس جمهور در مساحت ۱۰ هزار متر مربعی و برای تولید ۴ هزار دستگاه انواع کامیونت، کشنده و ون راه اندازی شد، در واقع شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از ۱۲ شرکت اقماری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران می باشد که ۸ شرکت از این تعداد زیر مجموعه در سایت تبریز این کارخانه، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور محسوب می شود بطوری که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و بالغ بر ۴۵ میلیون دلار ارز طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته و … تولیدی این مجموعه عاید کشور شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.