2

آل‌هاشم: توسعه‌طلبی صهیونیستی رو به زوال است

  • کد خبر : 61994
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
آل‌هاشم: توسعه‌طلبی صهیونیستی رو به زوال است
امام جمعه تبریز گفت: عملیات طوفان الاقصی نشان داد توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی رو به زوال است.

به گزارش تبریزمن، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی و وقایع اخیر فلسطین و سرزمین‌های اشغالی نشانگر دوران عزت چشمگیر مسلمانان به صورت تدریجی و واضحی است که آغاز شده است و نشان می‌دهد که توسعه‌طلبی صهیونیستی و وهابیان رو به زوال است.

وی با بیان اینکه این پیروزی‌ها برای دشمنان ما قابل تصور نبود ولی ما باور داشتیم، گفت: زیرا سال‌ها مقاومت فلسطین‌ها را دیده و بلوغ و‌ کمال و استقامت و پیروزی دشمن بر قامت فلسطین نمایان بود.

فلسطینیان مشوق و هسته اصلی مبارزان ضد توطئه‌طلبی در دنیا  هستند 

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه این پیروزی‌ها از درون خود فلسطینی‌ها در آمده و می‌جوشد است، ادامه داد: آنها مشوق و هسته اصلی مبارزان ضد توطئه‌طلبی در دنیا  هستند در حالی که رژیم غاصب در قطع آب و برق و گاز مردم و حتی انسداد رسیدن غذا به مردم و غیرنظامیان دارد می‌جنگد که بدترین نوع جنایت جنگی است.

وی متذکر شد:  در دنیای مدرن هیچ رژیمی را نمی‌توان سراغ گرفت که  مثل رژیم صهیونیست‌ این قدر وقیحانه دست به جنایت بزند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: همین رژیم صهیونیستی و غاصب از جانب رسانه و دستگاه‌های دیپلماسی توسط کشورهای مختلف حمایت می‌شوند و در دنیا همه باید بدانند که بمباران‌های وحشیانه علیه غزه و قتل عام غیرنظامیان و زنان و کودکان و ویران کردن خانه‌ها و بستن آب و برق در غزه راه‌حل پایان یافتن به بحرانی که حیات اشغال‌گری را نشانه گرفته،  نیست.

گسترده تر شدن آرمان فلسطین در دنیا

امام جمعه تبریز ادامه داد: قطعا اگر راه‌حل این بود، آنها  بعد از ۷۵ سال اشغال‌گری درگیر جنگ طوفان الاقصی نبودند و الان با وجود همه تبلیغات  ماشین جنگی رسانه‌ای خود دشمن، آرمان فلسطین در بین مردم‌های مختلف و حتی خود غربی گسترده‌تر شده است و رژیم صهیونیستی و کودک‌کش در چشم ملت‌ها منفورتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی به مانند یک زلزله و رژیم صهیونیستی و حامیان غربی را تکان داده است.

آل‌هاشم بیان داشت: در حال حاضر یک قدرت نظامی مستقل در جوار سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته است که در آینده می‌تواند تمام ارکان رژیم را به اضمحلال و نابودی بکشاند.

وی درخواست کرد: من از تمام مداحان و شاعران جوان نسبت به اشعار حماسی روز و وقایع روز بی‌تفاوت نباشند.

شیخ ابراهیم زکزاکی مرد تبیین و روشنگری

نماینده ولی‌فقیه در استان به سفر شیخ ابراهیم زکزاکی به ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مساله‌های مهمی این این هفته سفر شیخ ابراهیم به ایران بود او پس از چند سال حصر و‌ حبس خانگی وارد پایتخت ایران شد و این روحانی انقلابی را به حق مرد تبیین و روشنگری دانست.

وی اضافه کرد:  او به تنهایی در دل آفریقا الگوی جذب مردم با تبیین خود بود؛  شیخ زکزاکی بدون توسل به زور و حتی بدون برخورداری از منابع و امکانات مالی و‌ پشتیبانی صدها هزار نفر به اسلام و تشیع جذب کرد؛ او در راه تبلیغ دین ملالت‌های زیادی را تحمل کرد و با اینکه ۶ نفر از فرزندانش را شهید کردند اما همچنان در آرمان خود مانده است.

آل‌هاشم گفت: من به نمایندگی از روحانیت آذربایجان و مردم قهرمان این خطه به این روحانی انقلابی خیر مقدم عرض کرده و درود می‌فرستم.

استاندارد مسؤول اطمینان‌بخشی کیفیت تولیدی و صادراتی و‌ وارداتی

وی در اعلام مناسبت‌های روز با اشاره بر روز استاندارد، گفت: سازمان ملی استاندارد به عنوان سازمان حاکمیتی در کشور عهده‌دار سیاست‌گذاری حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد در کشور است؛  این سازمان مسوول اطمینان‌بخشی از کیفیت تولیدی و صادراتی و‌ وارداتی در کشور بوده و حفظ و حمایت از حقوق مصرف کننده از وظایف ذاتی این سازمان است.

ضرورت توجه بیشتر به مشکلات و ایجاد محیط مناسب

امام جمعه تبریز روز جهانی نابینایان، را مورد اشاره قرار داد و گفت: این روز را برای اهمیت دادن به روشندلان عزیز و توجه بیشتر به مشکلات و ایجاد محیط مناسب برای این افراد به عصای سفید نامگذاری شده است و قطعا بهانه‌ای برای پاسداشت افراد نابینا است. از این‌رو همه افرادی که می‌توانند برای رفاه نابینایان تلاش کنند، وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه ۲۴ مهر روز جهانی غذا است، گفت: غذا مانند آب و هوا پشتوانه زندگی بشر است و بدون آن قادر به ادامه زندگی نخواهیم بود و  برای ادامه فعالیت به غذا نیاز داریم؛  غذا خوردن برای بزرگسالان بسیار مهم است و برای رشد کودکان امری حیاتی می‌باشد؛  امید است دانشگاه علوم پزشکی  و صدا و سیما نسبت به برنامه غذایی کودکان و بزرگسالان کلاس‌های آگاه‌سازی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: اهمیت ارتباط خانه و مدرسه در پیشرفت تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان خیلی مهم است؛ پدران و مادران با مربیان و مدیران مدارس همیشه در ارتباط باشید تا بتوانید از اوضاع تحصیلی دانش‌آموزان بیشتر باخبر شوید  و مربیان نیز از پدران و مادران اطلاعات کافی در مورد فرزندان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۴ مهر سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی است که این سازمان یکی از برکات ارزشمند و از دوراندیشی‌های خردمندانه حضرت امام راحل و از برگ‌های زرین کتاب انقلاب اسلامی در خصوص ارتش است؛  سازمانی که با تدابیر رهبری در آن زمان عضو شورای انقلاب بود ماموریت یافت تا ارتش را حفظ کند و به عنوان ارتش مکتبی حافظ نظام مقدس اسلامی باشد.

ورزش عامل سلامتی و نشان سلامتی یک جامعه است

امام جمعه تبریز  با اشاره بر هفته ورزش گفت: ورزش عامل سلامتی و نشان سلامتی یک جامعه است و  همچنین سلامتی هم عامل کار و تلاش بیشتر است؛ورزش عامل طول عمر و عمر طولانی و عامل خدمت نیز است.

وی ادامه داد: ورزش عامل تندرستی و تندرستی عامل خوش اخلاقی است و ورزش عامل بسیاری از رفع بیکاری و بدکاری است به طوریکه با ورزش  نیاز به زندان و بیمارستان کمتر می‌شود از این‌رو باید به مساله ورزش و ایجاد ورزشگاه در مناطق مختلف بیشتر عنایت داشته باشیم چراکه ورزشکار در پیری هم ‌از کار خود خیر می‌بیند.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه مشورت یک موضوع سفارشی از سوی اهل بیت(ع) است، گفت: مشورت و مشاوره چندین فایده دارد که از آنها می‌توان به استفاده از عقل و علم دیگری، استفاده از تجربه افراد صاحب تجربه، اطلاع از توانایی و خواسته دیگران، احترام به شخصیت اعضای خانواده و افراد نزدیک اشاره کرد.

گزارش فارس حاکی است، امام جمعه تبریز امروز نماز جمعه این هفته را با چفیه فلسطینی ها اقامه کرد و مصلای تبریز در حمایت از مردم غزه مزین به پرچم فلسطین شده بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=61994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.