3
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی خبر داد؛

جریمه بیش از ۱۰۹ میلیارد ریالی متخلفان حوزه آرد و نان

  • کد خبر : 62058
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
جریمه بیش از ۱۰۹ میلیارد ریالی متخلفان حوزه آرد و نان
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: پرونده های تخلفات در حوزه آرد و نان استان از ابتدای امسال بررسی و متخلفان بیش از ۱۰۹ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش تبریزمن، صمد حضرتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در این بازه زمانی یک هزار و ۷۴۲ فقره پرونده در حوزه آرد و نان به تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی وارد و به یک هزار و ۵۵۳ فقره رسیدگی و جرایم مذکور برای متخلفان صادر شد.

وی اظهار کرد: یک فقره پرونده مربوط به قاچاق آرد نیز در شعبات رسیدگی به جرایم قاچاق کالای تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی رسیدگی و مختومه شد و متخلفان به پرداخت ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه عرضه خارج از شبکه آرد و نان خلاف شرع و قانون است، گفت: با وجود کنترل چرخه تولید نان توسط دستگاه‌های نظارتی، برخی از نانوایان با طمع ورزی در خصوص آرد یارانه‌ای در اختیار آنان برای پخت نان، آن را با قیمت گزاف به واحدهای صنفی و صنعتی مانند قنادی‌ها، تولیدکنندگان نان‌های حجیم و برخی کارگاه‌ها و کارخانجات تولید کننده مواد غذایی می‌فروشند.

حضرتی، ادامه داد: برخی نانوایی‌ها علاوه بر فروش آرد، نان را بصورت انبوه به واحدهای خدماتی مانند غذاخوری‌ها و رستوران‌ها با نرخ بالاتر می‌فروشند و موجب تضییع حقوق شهروندان می‌شوند که این نوع تخلفات علاوه بر مسؤولیت قانونی مسؤولیت شرعی نیز به دنبال دارد.

وی از نانوایان خواست، جنبه شرعی و در وهله بعد مباحث قانونی و صداقت در کسب روزی حلال را رعایت کنند و شهروندان نیز با حس مسؤولیت پذیری و نظارت همگانی در صورت مشاهده تخلفاتی مانند گرانفروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه، تقلب و عدم ارائه خدمات به موقع، مراتب را از طریق سامانه اینترنتی https://tazirat135.ir یا بازرسی سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه نانوایان گزارش کرده و یا شکایت حضوری خود را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارائه کنند.

حضرتی، افزود: از مسؤولان متولی حوزه آرد و نان نیز انتظار می‌رود با لحاظ قیمت تمام شده نان در تصمیمات کلان، مشکلات مربوط به این حوزه و نانوایان را مدنظر قرار دهند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.