5
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس خبر داد؛

سهم ۱۵ درصدی صنعتی سازی مسکن بر اساس برنامه هفتم توسعه

  • کد خبر : 62073
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
سهم ۱۵ درصدی صنعتی سازی مسکن بر اساس برنامه هفتم توسعه
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده ۵۰ قانون برنامه هفتم توسعه که در مجلس تصویب شد، باید صنعتی سازی مسکن به ۱۵ درصد در سال برسد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا میرتاج‌الدینی رییس فراکسیون راهبردی و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در کنفرانس ملی راهبردهای اقتصاد مسکن انبوه‌سازی و معماری پایدار که امروز شنبه ۲۲ مهرماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به تاکید قانون اساسی مبنی بر اینکه همه آحاد جامعه باید از مسکن مناسب برخوردار باشند، گفت: بنیاد مسکن از ابتدای انقلاب اسلامی برای تامین مسکن محرومان تاسیس شد و خدمات درخشانی در این ۴۴ سال ارائه کرده است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس تاکید کرد: نیاز به احداث ۵میلیون واحد مسکونی در کشور داریم و ۱۱ میلیون واحد مسکونی در کشور نیار به نوسازی و بازسازی و تعدادی هم در روستاها نیاز به مقام سازی دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مساله در مسکن تامین مالی و سرمایه است، افزود: در مسکن مهر با صرف ۴۰ هزار میلیارد تومان تنها ۵۰ درصد هدف تعیین شده، محقق شد و دولت سیزدهم نیز در حال تکمیل باقی واحدهای مسکن مهر است که حداقل ۵ هزار همت یعنی ۲.۵ برابر بودجه عمومی کشور اعتبار نیاز دارد.

میرتاج‌الدینی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلان کشور و تاکید مقام معظم رهبری و موافقت ایشان با درخواست وزیر راه و شهرسازی برای کمک گرفتن از منابع صندوق توسعه ملی، باید راهکارها تامین مالی در بخش مسکن از سوی صاحب‌نظران این بخش ارائه شود.

وی افزود: تاکید بر صنعتی سازی مسکن به منظور کاهش زمان ساخت از دیگر موضوعات مهم در حوزه مسکن است.

رییس فراکسیون راهبردی بیان کرد: در برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور صنعتی سازی مسکن به میزان ۱۵ درصد در سال را تصویب کرد.

وی گفت: حذف قوانین غیر ضروری و وضع قوانین پشتیبان از برنامه‌های اصلی مجلس برای مسکن است و خارج کردن مسکن از بازار سفته بازی و سوداگری از رویکردهای اصلی است‌.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: مسکن در هیچ جای دنیا یک کالای سرمایه‌گذاری نیست اما متاسفانه در کشور ما از کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و باید با همیاری ۳ ضلع اصلی یعنی مجلس و دولت، بخش خصوصی و قوه قضائیه در بخش مسکن برای اصلاح این موضوع تلاش کرد.

وی با اشاره به تصویب ماده ۵۰ برنامه هفتم در مجلس گفت: بر  اساس آن، سنجه عملکرد برای ۵ سال آینده کشور به این شرح است که دسترسی به مسکن ۱۲ سال در نظر گرفته شده که البته هدف بلندی است.

وی ادامه داد: بر اساس این ماده، اصلاح واحدهای ناپایدار در بافت فرسوده باید به ۲۰ درصد برسد.

به گفته این‌ نماینده مجلس شورای اسلامی، بر اساس ماده ۵۰ برنامه هفتم توسعه، احداث مسکن حمایتی شهری باید به ۳۰۰ هزار واحد در سال و احداث مسکن حمایتی روستایی باید به ۲۰۰ هزار واحد در سال برسد.

میرتاج‌الدینی گفت: احداث مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ۱۰۰ هزار واحد و سایر بخش‌ها نیز ۴۰۰ هزار واحد در سال در نظر گرفته شده که مجموع آن‌ها به یک میلیون واحد در سال می‌رسد.

وی در پایان تاکید کرد: باید بخش خصوصی و مردم با استفاده از قوانین وارد عرصه ساخت مسکن شوند

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.