4
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در اراک نیروگاه ۲۵ کیلوواتی احداث کرد

  • کد خبر : 62114
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در اراک نیروگاه ۲۵ کیلوواتی احداث کرد
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از ساخت و راه اندازی نیروگاه ۲۵کیلوواتی در محل تاسیسات تقویت فشار گاز در اراک از سوی جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

به گزارش تبریزمن، توحید لطفی روز یک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نیروگاه به سفارش منطقه هفت عملیات انتقال گاز و شامل ۸۱ پنل (سامانه) خورشیدی ۳۱۰ وات و اینورتر (وارون گر) ۲۵ کیلو واتی است و ظرف ۲ هفته نصب و تحویل کارفرما شد.

وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه از نوع متصل به شبکه بوده و در پی نصب آن حدود ۳۲ هزار کیلو وات ساعت در سال انرژی الکتریکی به شبکه تزریق می‌شود.

سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با توجه به چالش اساسی کشور در ناترازی مصرف و تولید انرژی، اقدام به راه‌اندازی مرکز تخصصی انرژی‌های نو و تجدید پذیر در استان به عنوان اولین مرکز تولید نیروگاه‌های هیبریدی کرده تا بتواند بخشی از نیازهای مناطق مختلف را به انرژی پاسخ دهد و در این زمینه اقدام به طراحی نیروگاه‌های برق پرتابل (سیار) کرده است.

این مرکز همچنین در حوزه انرژی‌های نو نیز فعالیت‌های زیادی در طراحی و نصب نیروگاه‌های هیبریدی یا دوگانه (بادی-خورشیدی) داشته و در نقاط مختلف کشور اقدام به پروژه یابی و اجرای نیروگاه‌های با توان مختلف کرده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.