10
رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی تبریز خبر داد؛

تخصیص ۳۷۰ میلیارد ریال برای بازسازی بیمارستان رازی تبریز

  • کد خبر : 62167
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
تخصیص ۳۷۰ میلیارد ریال برای بازسازی بیمارستان رازی تبریز
رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی تبریز از تخصیص ۳۷۰ میلیارد ریال برای بازسازی بیمارستان رازی تبریز خبر داد.

به گزارش تبریزمن، علی اصغرزاده روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از روند بازسازی مجموعه بیمارستان رازی، افزود: تا ۲ سال پیش و قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم هیچ اقدام اساسی و مفید برای ترمیم، بازسازی، تعمیرات و بهسازی این مرکز صورت نگرفته بود اما پارسال و امسال اعتبارات بسیار خوب برای اجرای طرح‌های مورد نظر پیش بینی شده که تاکنون بی نظیر و شاید کم نظیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی تبریز پس از بیمارستان رازی تهران دومین مجموعه بزرگ کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: این مرکز درمانی علاوه بر مردم آذربایجان شرقی به بیماران استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و در پاره‌ای موارد به سایر استان‌های نزدیک نیز خدمات دهی می‌کند.

اصغرزاده ادامه داد: عمر طولانی و ساختمان‌ها و بخش‌های فرسوده بیمارستان رازی رسیدگی اساسی به این مجموعه بزرگ که مساحت بالغ بر ۸.۵ هکتار را شامل می‌شود را اجتناب ناپذیر کرده که نیازمند اختصاص منابع مالی برای اجرای طرح‌های مختلف است بر این اساس دولت، استانداری و سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای اسلامی و شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اتاق بازرگانی، منطقه آزاد ارس، نهادها و مؤسسات خیریه نهایت همکاری را تاکنون به انجام رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۳۷۰ میلیارد ریال برای بازسازی، بهسازی و تعمیرات اساسی بیمارستان رازی تبریز از سوی دولت تخصیص و هزینه شده است، اظهار کرد: اقدامات عمرانی در دست اجرا در این مجموعه در تاریخ بیمارستان بی مانند است و تلاش می‌کنیم تا دهه فجر امسال بخش مهمی از این طرح‌ها به پایان رسیده و آماده بهره برداری شود.

اصغرزاده ایجاد سه بخش تخصصی و فوق تخصصی بستری هر کدام با ظرفیت ۴۰ تخت که قبلاً این بخش‌ها در یکدیگر ادغام و بیش از ۱۷۰ تخت را در بر می‌گرفت، ایجاد اورژانس استاندارد با آخرین فناوری‌های روز روان شناسی، لابی مجهز به متراژ ۵۰۰ مترمربع، بخش فوق تخصصی روان پزشکی، راه اندازی سامانه سرمایشی مجموعه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال که از بدو تأسیس تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه نشده بود و نوسازی سالن اجتماعات به ظرفیت ۱۸۰ نفر را از جمله طرح‌های به اتمام رسیده و در دست اجرای بیمارستان رازی تبریز اعلام کرد.

وی ایجاد و راه اندازی بخش ام آی آر را یکی از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی تبریز برشمرد و با بیان اینکه دولت ۴۵۰ میلیارد ریال برای خرید این دستگاه از کشور هلند هزینه کرده است، گفت: این دستگاه که به روزترین و مدرن ترین در نوع خود است، به زودی نصب شده و برای خدمات رسانی به عموم مردم با تعرفه‌های دولتی به کار گرفته می‌شود.

اصغرزاده اضافه کرد: تا پیش از این در سطح مراکز درمانی دولتی آذربایجان شرقی ۲ دستگاه ام آر آی در بیمارستان‌های امام رضا و مردانی آذر وجود داشت که با راه اندازی دستگاه بیمارستان رازی بخش مهمی از مشکلات بخش بهداشت و سلامت استان و منطقه رفع می‌شود.

وی ایجاد ساختمان پاراکلینیک، گفتار درمانی و کاردرمانی، آزمایشگاه مجهز، پاویون ویژه رزیدنت‌ها، واحد شوک درمانی با امکانات مناسب برای اعمال جراحی محدود و سرپایی، ایجاد واحد آموزش، مراقبت و پیگیری ترخیص بیماران روانی، جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های روان شناسی بالینی و بالینی کودک و نوجوان، ایجاد چهار باب کلاس آموزشی در جوار سالن اجتماعات، ایجاد بخش آندوسکوپی و بازسازی داروخانه فرسوده را از دیگر اقدامات مهم دولت در بیمارستان رازی تبریز در ۲ سال گذشته اعلام کرد.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی تبریز با تاکید بر اهمیت رسیدگی بیش از پیش به این مجموعه، ابراز امیدواری کرد با تداوم کمک‌های مالی دولت مردمی و انقلابی و نیز خیرین و نهادهای عمومی، این مرکز بتواند به رسالت‌ها و مأموریت‌های خود در حوزه سلامت روان جامعه به خوبی عمل کند.

اصغرزاده کیفیت درمان در بخش روان را یکی از معیارهای مهم و اصلی در تأمین سلامت کلی جامعه دانست و یادآور شد: باید توجه داشت که هر گونه سرمایه گذاری در این حوزه می‌تواند آینده روانی جامعه را تضمین کرده و افراد نیازمند به درمان‌های این بخش راحت درمان شده و وارد جامعه شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.