3
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مردم نباید در تامین دارو با مشکل مالی یا کمیابی مواجه شوند

  • کد خبر : 62415
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
مردم نباید در تامین دارو با مشکل مالی یا کمیابی مواجه شوند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مردم نباید در تامین داروی بیماران با مشکل مالی یا کمیابی دارو مواجه شوند و این مشکل باید برطرف شود.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با مدیران و کارکنان بیمه سلامت در استان با یادآوری شعار محوری بیمه سلامت همگانی گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت اگر به شعارهای روزهای هفته ملی بیمه سلامت خوب عمل شاهد وضعیت مطلوبی از این سازمان خواهیم بود.

وی افزود: دین اسلام اهمیت ویژه ای برای سلامت جسم و روان قائل است و در کنار توصیه به رعایت بهداشت به درمان نیز تاکید دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت‌های تکنولوژی و ظهور شیوه‌های درمانی جدید و افزایش هزینه‌های سلامت، گفت: وابستگی دسترسی افراد به خدمات سلامت به تمکن مالی در تناقض با عدالت است و بیمه سلامت می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تأمین سلامت، امنیت و آرامش لازم در خانواده‌ها باید با هزینه کم باشد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اصل پیشگیری بهتر از درمان، گفت: اگر پیشگیری در مناطق شهری و روستایی بدرستی آموزش داده شود باعث مدیریت هزینه‌ها و جلوگیری از هدررفت منابع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش قیمت دارو در اثر تحریم‌ها و حذف یارانه ارزی، ادامه داد: مردم نباید در تأمین داروی بیماران با مشکل مالی یا کم یابی دارو مواجه شوند و مسئولین باید با نظارت دقیق مردم را از این مشکلات صیانت بکنند.

آل هاشم اضافه کرد: بیمه سلامت باید بیشتر تلاش خود را در جهت نظارت بر اجرای نظام ارجاع، اعتباربخشی، برخورد با نسخه‌نویسی‌های بی حد و حساب و ارتباطات ناسالم با خدمات‌دهندگان فعال در برخی آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و مراکز ام آر آی و سی تی اسکن بکار بگیرد یا متخصصانی را بگمارند تا مانع از انجام عمل‌های جراحی بدون دلیل شوند، چرا که این موارد موجب نشتی منابع می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.