5
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است

  • کد خبر : 62469
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: همه تولیدکنندگان و فروشندگان عمده و خرده طلا و جواهر موظف هستند معاملات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

به گزارش تبریزمن، محمدجعفر عظمایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب‌شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت الزامی است و تخلف از ضوابط مذکور، موجب محکومیت به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد.

وی ادامه داد: نظر به اهمیت بازار طلا هم از جهت تولید و ظرفیت اشتغال‌زایی و افزایش صادرات و هم به‌دلیل وجود برخی تخلفات مانند قاچاق، اعضای اتحادیه این صنف باید ضمن ثبت معاملات خود، میزان نگهداری و اطلاعات نقل و انتقال طلا و جواهرات از شهری به شهر دیگر را نیز در این سامانه ثبت کنند.

عظمایی با اشاره به اثرات مثبت این اقدام بیان داشت: این اقدام، دو اثر مهم در بازار دارد: اول اینکه رصد دائمی و مستمر این کالا و گردش کار آن در اقتصاد را در پی دارد و دوم اینکه مصرف‌کننده نهایی از خرید خود اطمینان حاصل خواهد نمود؛ زیرا مشخصات فروشنده و خریدار و قیمت آن توسط فروشنده در سامانه جامع تجارت در همان لحظه خرید ثبت خواهد شد.

وی گفت: پیش از این کلاس‌های آموزشی در این خصوص جهت اعضا اتحادیه و صنف برگزار شده است و بازرسی‌های دوره‌ای با حضور نهادهای نظارتی در حال انجام است.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهرات و سنگ‌های تزئینی در تبریز تصریح کرد: دریافت کدنقش در سامانه جامع تجارت از سوی متقاضیان شرکت در این نمایشگاه نیز الزامی است.

این گزارش می‌افزاید: فعالان تجاری می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به درگاه سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.