2

حفاظت از محیط زیست با دستان خالی!

  • کد خبر : 62647
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
حفاظت از محیط زیست با دستان خالی!
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: ابزاری که در اختیار محیط ‌بان است مثل خودروها و امکانات آنها به روز نیست و آنها در خیلی از مواقع با دست خالی و امکانات کم با جان و دل برای حفاظت از محیط زیست کار می‌کنند.

به گزارش  تبریزمن، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط  استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در بازدید از پاسگاههای محیط بانی منطقه حفاظت شده سهند در شهرستانهای آذرشهر و اسکو(قرمزی گول و اربط) که بصورت سرزده انجام شد، اظهار کرد: افزایش فراهم سازی تجهیزات تخصصی برای محیط بانان تاثیر بسزایی در حفاظت از مناطق حفاظت شده خواهد داشت.

وی ضمن ارج نهادن به تلاشهای شبانه روزی محیط بانان، آنها را به عنوان سربازان امام رضا علیه السلام  و حافظان حفاظت از محیط زیست و انفال الهی دانسته و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در خصوص تجهیز و نوسازیهای اخیر پاسگاههای محیط بانی قرمزی گول و اربط قرار گرفت.

اشتری گفت: ارتقاء سطح تجهیزات محیط بانی ها و نوسازی پاسگاهها باعث افزایش توان مقابله محیط بانان با شکارچیان خواهد بود.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا تجهیزات مورد نیاز محیط‌بانان را پیشرفته کنیم، زیرا تنها در این صورت است که به راحتی می‌توانند با شکارچیان مبارزه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تاکید کرد: یکی از مسائلی که می‌توان پیگیری کرد، آموزش محیط‌ بانان است که هم مسائل روز و همین‌طور مسائل روان شناختی و نحوه برخورد با شکارچی  مستلزم آموزش آنهاست، طبیعی است که بخشی از جامعه شکارچیان، محیط ‌بان را دشمن خودشان می‌دانند و محیط‌ بانان باید بدانند که در برخورد با شکارچی هر احتمالی وجود دارد و بنابراین باید پیش بینی های لازم را داشته باشند.

اشتری یادآور شد: از سوی دیگر باید گفت ابزاری که در اختیار محیط ‌بان است مثل خودروها و امکانات آنها به روز نیست و آنها در خیلی از مواقع  با دست خالی و امکانات کم  با جان و دل برای حفاظت از محیط زیست کار می‌کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.